טיפול בכולסטרול לאחר התקף לב

שאלה: אבי, בן 57, אושפז באיכילוב לאחר התקף לב לא קל, שמלבד כאבים בחזה, בכתף שמאל והזעה מרובה, עבר איבוד הכרה והחייאה חשמלית 3 פעמים.
השאלות שלי- מדוע הוא איבד את ההכרה, מדוע עבר החייאה, ומדוע קיבל את התרופה ליפיטור להורדת כולסטרול, כאשר הכולסטרול שלו הוא 146.
אבי עובד פיזית, בן 57, מעשן כבד.

תשובה: בגיל 57 אפשר ומותר למות, למרות שלא מומלץ. יש הרי התחייבויות בעבודה ובבית, למשפחה.
אין ספק שלאביך היה מזל גדול. כמו שהבנתי הוא מתגורר בבקעה אל גרביה. זמינות אמבולנס וכוח אדם מיומן באזור ואדי ערה אינה כמו זו בתל אביב.
אובדן ההכרה כחלק מהתקף הלב מצביעה על הפסקת זרימת דם למוח.
מדוע?
יתכן בגלל הפרעת קצב, למשל מהירות התכווצות שרירי חדר שמאל כל כך מהירה ולא אפקטיבית בהזרמת הדם, שאי זרימה במוח מסתיימת בפסק הכרה.
זו קרוב הסיבה שהוא קיבל מכות חשמל, כחלק של תהליך ההחיאה, כדי להפסיק את השתוללות הלב.
זה דומה לסטירת לחי במצב התקף היסטריה, סטירה המסיימת את ההתקף.

הבנתי מבין שורות מכתבך שאביך לא לקח את הליפיטור.
אני מצדיע לאביך.
ברמות כל כך נמוכות, בתרבות שלנו, אסור לקחת את התרופה.
לא מעט רופאים עובדים כמו אוטומטים, ללא מחשבה, ורושמים בקלות בלתי נסבלת כימיקלים שנקראים תרופות
כשבינן לבין ריפוי אין שום כלום מלבד הון ממכירתן בכיסים בעלי עניין.

אני מניח שאביך עבר טראומה לא קלה והפסיק לעשן, הלא כן?

אללה יברך את אביך.