שומנים. מי מפחד מהם?

אני יודע ומאמין ומשוכנע כי בעוד שנה או חמש או עשר שנים נדע בהרבה יותר מהי התזונה המתאימה יותר לכולנו, וגם לכל אחד מאיתנו. התזונה העתידית, המתאימה יותר, תצמצם את שכיחות המחלות, תוסיף לנו חיים, מבחינת כמות השנים כמו גם באיכות החיים.
היום התקשרה אלי אמא ש"בבעלותה" ילד בן שנה וחצי. סוכרת נעורים, או סוכרת הזעירים, שהתגלתה אצלו אך לפני מספר ימים. מכה מתחת לכל חגורה של אמא ואבא. הסוכרת הזו מקורה בתזונה וכנראה גם בחיסונים, שדפקו לזעיר את חוסן מערכת החיסון.
ולך תסביר ששניהם, האבא והאמא, הם האחראים הישירים לסוכרת זו.

אין ספק שגוף של שָמֶן או שמֶנָה מכילים המון תאי שומן. הכי הגיוני היה לקבוע כי השומנים הם שעושים את האדם לאדם שמן.
ד"ר ברקיט, זה שעל שמו נקראה ברקיט לימפומה, צעק שנים רבות כי הגורם למחלות מודרניות הן הפחמימות, הסוכרים, סירופ תירס. אלא שלא יכלו להאמין לו. האמינו כי השומן של השָמֶן בא משֶמֶן.
וכך, החלו לצוץ דיאטות דלות שומן, ונורא דלות בשומנים רוויים, והמון גבינות דיאט עם דילול השומן שנותן טעם לחיים. וגם מלא משקאות דיאט. אלא שכל זה לא עזר אלא החמיר את בריאות האוכלוסיה בעולם המערבי.

המוח שלי בנוי בעיקר שומן, המון כולסטרול, אז למה לדחוף פחמימות. אף איבר בגופינו אינו מורכב מהמון סוכרים. וכך, לאט לאט, חל השינוי המיוחל.

היום, המון אגודות אמריקאיות, כולל אלו שתפסו חזקה על הלב וכלי דם ועל הסוכרת, טוענות כי כמות השומן בתזונה יכול להיות גג 35% מכלל הקלוריות. ארגון הבריאות הלאומי (NIH) האמריקאי הוא שהציע שכמות שומנים תהיה 25-35%. הארגון ההוא ממשיך להזהיר מפני השומן הרווי, ממש כמו ההיפותיזה שמעולם לא הוכחה כי השומן הרווי הוא הגורם העיקרי לתמותה ממחלות לב וכלי דם. כבר המון מחקרים הוכיחו שזה Bullshit, אבל החידושים אינם מגיעים לאוזניים השולטות בחיינו.
ההמלצה של כל המוסדות הרפואיים הדומיננטים היא על שומנים לא רוויים, שמקורם מן הצומח. שמן קנולה, שמן תירס, שמן סויה.

אבל לא לעולם חוסן. הכי מובילים בנושא, הכי חוקרים בנושא, רופאים של המחר וותזונאים שפניהם לעתיד ועיתונאים מומחי תזונה החורשים כל שדה המצמיח מאמרים חדשים בנושא זה, קובעים חד משמעית- כדי לחיות טוב זקוקים לשומן בכמות 50-75% מסך הקלוריות.
אם אתם חשים סחרחורת למקרא המשפט/ הקביעה האחרונה, סימן שאינכם פתוחים לרוחות חדשות ושטיפת מוח נוסח קוריאה הצפונית, שקבלתם עד היום ממומחי האתמול היא באמת משהו משהו.
שומן זה רע.
שומן רוויי זה רע.
Bullshit!!!

עולם השומן מורכב מכולסטרול וחומצות שומן- רוויות, לא רוויות. זה הכול.

דווקא חומצות רוויות, ביחוד הבינוניות, הן בריאות במיטבה.
היכן נמצא אותן, את חומצות השומן הללו, הרוויות, אלו שאינן מתקלקלות, שאינן מתחמצנות, שהן יציבות, שחלקן קטלניות לוירוסים רעים וגם להליקובקטר פילורי, שנחשב לקרימינל רציני שכיח בקיבה האנושית.
בשמן קוקוס, בבשר שמן, בכל מיני אגוזים.
תרביצו. תהנו. תאכלו ומספיק, כך שלא תהיו רעבים כל הזמן. רק כשתהיו רעבים גשו לשולחן האוכל.

מי שאחראי להשמנה הם בעיקר הפחמימות.
צמצמו בהן.
הגדילו את כמות שומן קוקוס.
ארבע כפות ביום, בכל מלול שתרצו, הם בריאות צרופה.
עשו שקשוקה עתירת שומן ותהנו. אומלט רב ביצים? קדימה. שלא יפחידו אתכם עם תפליט עטוי סידן של תרנגולת, שהוא רע. הרופא הקונבנציונלי אינו בריא. ביצה, ואם זו אורגנית, ועוד ביצת תרנגולת שאינה כלואה, היא בריאות.

שנהיה בריאים.

במחקר רב שנים, שכלל כמעט 100,000 אחיות, מצא כי ככל שמוצרי חלב הם דלי שומן, הסיכוי לחטוף סרטן שד גבוה יותר.
אני נגד מוצרי חלב אבל אם החלטתם לשים קצוץ עלי, לפחות קחו מוצרים הכוללים מינון מרבי של שומן.
את הדיאט תנו לשונאיכם.

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן