כמה מילים על שמן דגים….

אי אפשר להאשים את משרד הבריאות ואת הרופאים מחלקי הכימיקלים דהיום כי רק הם הקוץ בישבן הבריאות. בריאות העם.
די לקרוא את ההיסטוריה של הרפואה. איך רופא הרג את מוצרט (הקיז הרבה דם למסכן עם שחפת), איך משרד הבריאות הצרפתי, במאה ה- 16, צחק על המרפא האינדיאני, שרפא צוות של אוניה שסבל מהמחלה ההיא של הימאים. הם החלימו מצפדינה לאחר שקבלו ממנו מִשְרה שכלל מים ומחטי אורן או עץ דומה.
כעבור 200 שנה סירב משרד הבריאות האנגלי לקבל את תוצאת מחקרו של ד"ר לינד, כירורג בצי, שהצליח לרפא בניסיון ללא ועדת הלסינקי, שני חולי המחלה ההיא עם מיץ לימון. אני כבר לא כותב מה אמרו הרופאים על ד"ר רנטגן, על ד"ר מקס גרסון וגאונים רפואיים, כאותם הרופאים בעמדות המפתח בקושי הגיע לגיד אכילס של הגאונים, או לקרסול שלהם, ולא קלטו את הבשורות מקדמות הרפואה.

גם שמן דגים זכה לקבלת פנים מזלזלת. הרככת או רגלי O היו ממצא שכיח. באירופה.
כבר במאה ה-19 מצאו הרופאים ה"אלטרנטיביים" כי מתן שמן דגים מונע ואפילו מרפא את הרככת.
הרופאים השמרנים באותה התקופה לעגו להם, כי איש לא ידע מדוע השמן ההוא מרפא. צחקו ולעגו ובזו, עד שהאלטרנטיבים נמנעו מלתת שמן דגים.
רק בתחילת המאה ה- 20 מצאו את ויטמין D, וגם איתרו אותו בשמן דגים, בכמות מזערית. אולי 200 יחידות במנה ימית.
וזה מה נותנים היום לילדים כדי למנוע רככת.
אבל לא התיישבתי לכתוב על ויטמין D אלא על שמן דגים.
רשמתי פרק בנושא בספר "שוטי החלב". אנא רכשו את הספר, למען השם ולמען בריאותכם, או כמתנה לחברים שהם עדיין שוטי החלב. וכאלו יש עדיין יותר מדי. בזכותם מועצת החלב ועמיתיה מוכרים במיליארדים.

שמן הדגים, כמו שמן פשתן, מכילים הרבה אומגה 3. חומצות שומן אלו חיוניות להתפתחות המוח, העין. הם חיוניים לכל תא בגוף. לגמישות הממברנות בתא ובכל אברוני התא.
בהיותי ילד, אי שם בפוזנן ואח"כ בווארשה, קבלתי כף על בסיס יומי. ככה זה עם הפולנים.
היום אני נותן אותו לכל מטופל, צעיר כזקן, חולה סרטן כמו חולה פסוריאזיס או דלקת פרקים. בקיצור, לכל חולה. גם לילדים אוטיסטיים.

אם הייתי שר הבריאות (ואני לא אהיה, כי זה תפקיד משעמם. פקיד ותו לא. כשבאשכי השר מחזיקים כל מיני בכירים רפואיים) הייתי קונה המון שמן דגים ומחייב לתיתו בכל גן, בבתי ספר, בבתי חולים. מוכר אותו לכל דיכפין במחיר עלות.

הרופאים בטח היו מרימים קול צעקה. כי רופא אוהב חולים. כמה שיותר.

ואם שכחתי לציין כי יש לי תחושת בטן כי משרד הבריאות הוא אבי מרבית המחלות, קוץ בתחת עם ישראל, אנסה לדון בנושא בעתיד הקרוב.
עד עכשיו לא אמרתי מפורשות אם הוא כן או לא.

ד"ר אריה אבני
www.avni-med.com

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן