לעבור את החורף בשלום מרבי- אני והיא….

רשמתי בפייסבוק.

בבקר, בבקר, כשאני קם, אני זורק מבט על ווינט. בעיקר לראות מה האירועים שהיו בעת שישנתי. תודה לאל, לרוב הכול כאן שקט גם אם מסביב יהום הסער. את מה שבאמת קורה מסביב ניתן למצוא באתר רוטר.
הבקר ראיתי כתבה של מיכל צפיר, שאיני מכיר אתה, והיא כנראה תזונאית קלינית.
חשבתי לי שאם יש תזונאית קלינית אז בטח חייבת להיות גם תזונאית שאינה קלינית, אבל לא עלה לי רעיון איזו תזונאית יכולה עוד להיות. אולי תזונאית וטרינרית. או תזונאית חלל. אולי.

בקיצור, ווינט שכר את שירותיה. אני חושב שבחורה פקחית כמוה, כמו כל נערה שמלווה נושא, לא תעשה את שהיא עושה, כמוני. כי אני כותב כאן ושם, חינם. למען בריאות העם.
בתחילה לא שמתי לב לפרטים הקטנים, שלמען האמת נרשמו, למען ההגינות העיתונאית. מטעם מובן אותם הפרטים הודפסו באותיות מאד קטנות.
החורף הרי בא ומיכל שלנו, לא זו של דוד המלך, בנתה מילולית כתבה בשם: "להישאר בריאים בחורף: 5 צעדים בטוחים".
אני, כתזונאי קליני מסוג אחר, הסתקרנתי ממה שמיכלנו עלולה לכתוב. אז בהתחלה עברתי, במגע ללא מגע, מה שנקרא ריפרוף, על ראשי הפרקים.
הם היו סבירים. לא פריצת דרך מדעית, אלא מה שרשמֶת של מילים כותבת כדי למלא משטח לבן, ריק, הדורש מילוי בשחור.
היא, כמובן, החלה במבוא, המתאר שבחורף יש מעמסה על עבודת הרופאים, רופאי ילדים ומשפחה ובחדרי מיון. שוירוסים חדשים מוצנחים.
אז היא כותבת קצת על שייק ירוק, ושתיה חמה, ושתיה מרובה, ועל פעילות גופנית, שזה נראה לי כל כך ברור שזה שייך לכל אימא אוהבת ולאו דווקא לתזונאית קלינית.
אבל הכי תפס לי את העין זה מה היא מציעה, מיכלנו, במסגרת התזונה. היא מדברת על הדיכאון הקל בחורף בגלל שעות אור קצרות וסרוטונין וכי צריך שילוב ופחמימות מורכבות וגם חלבונים וגם טונה.
התחנקתי רגעית.
למה טונה?
הרי היא נחשבת לבשר (בשר?) הכי מזוהם בכספית.
ואז עבר לי חיוך פנימי שאולי יש תזונאית קלינית ותזונאית רעלנית, אבל היה לי ברור שאין תזונאית הרוצה לפגוע בנו, אלא אם יש תגמול כספי מתאים, באופן בו ההוראות הופכות משניות, והכסף עובר למקום העיקרי.
ולא זו בלבד שאותה נערת סיוע, או מלוות תזונה, רשמה טונה, אלא שגם היא מציעה קציצות טונה (הכספית כלולה במחיר? כלולה. כלולה.) ולשם כך היא ממליצה לקנות 3 קופסאות טונה ועוד ונותנת הוראות איך מכינים קציצות טונה. חשתי בחילה אבל זו הייתה תגובה אישית.
ואז נעו עיני ללמעלה של הכתבה, והתמקדו באותיות הקטנות, אפילו מעל הכותרת של הכתבה של מיכל, לכותרת מטעם ווינט: "משפחה בריאה". וליד אותה משפחה בריאה נרשם, באותיות זעירות, שהכתבה היא "בשיתוף טונה סטארקיסט".

וחשתי את מועקת העם, שכנראה לא חש במועקתו.
מי מאפשר לנסות להאכיל את העם במוצר שחשוד לתכולת כספית גבוהה, על כך קראתי פה ושם בספרות הרפואית.

אז מה עושים כדי לעבור בשלום יחסי את החורף, ד"ר אבני הנכבד?
כדי שהחורף יעבור בשלום יש לטפל בעוייני אדם שבסביבה ביד ברזל.
אופס… נסחפתי להתנהלות אזורית, שאין לה קשר לבריאות הגופנית. אולי טיפה.
ראשית- בלי מוצרי חלךב, מכל יצור על ארבע.
שנית- צמצום פחמימות. גם מורכבות.
שלישית- ויטמין סי ואבץ וויטמין די ושמן דגים.
רביעית- הבינו שאלוהים, במרבית המצבים, טוב מרופאים כולם. ביחוד בחורף.
ואם אלוהים העלה את החום, תנו לחום לשלוט. אל תדכאו אותו. רק תדאגו להשקות את הפרח הלוהט, שלא יתייבש. בטח תה חם. בטח קצת אלכוהול עתיר אחוזים. זה פותח נקבוביות. כי אלוהים אוהב חלולים פתוחים.

יאללה, חברי לעמוד.
שמרו מרחק שנמדד בקילומטרים משירותי הבריאות הכמוסתית.
נשיקה על המצח ובריאות לנצח.

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן