אמנם אינכם ציפורים אך דוחן וכוסמת הם בסדר.

היא חייכה, אחר כך צחקה וכשנרגעה היא אמרה לי, כשהחיוך מרוח על פניה:
השתגעת?
מה אני? ציפור? תוכי?
הבנתי שאני חייב להציל את כבודי.
אם עוד פעם אזכיר את הדוחן, שניסיתי להציע לה כפחמימה מומלצת, הלכו לי אצלה המניות
שעוד נותרו.
רופא זקוק לרספקט מצד היושב מולו.
אז הצעתי כוסמת.
למשמע כוסמת היא נראתה נינוחה. כוסמת היא מוכנה לנסות בטרם תעוף אל קינה, אל גוזליה. כך היא תיארה לעצמה את עצמה אם הייתה מנסה לטעום מן הדוחן.
למען האמת, חוקרי התזונה החכמים יותר, אותם אני מנסה לחקות, ממליצים על הכוסמת עשרות שנים. הרוסים, ואיתם הפולנים, נענו לבקשתם. "קָאשָה" כך הם קוראים לתבשיל של כוסמת. אצלם היא הגיעה לדרגת מאכל משגע בטעמו. גם באסיה יש לה מקום של כבוד במטבח המקומי.
בטרם החל הזיבול הכימי והריסוס המסיבי, גם בארה"ב היו המון שדות כוסמת, ושם, בשדות אלו, נהגו זוגות אוהבים להתהלך, כשהירח היה מלא, וגם ההורמונים…
בטח אין בכוסמת גלוטן, וזה כשלעצמו שווה החדרה לארון המטבח, או למזווה, למי שיודע שהמכה כנגד אירן היא רק עניין של זמן. הכוסמת עשירה בנוגדי חימצון, בוויטמיני B, במינרלים, בסיבים, ועוד רכיבים המעניקים לכוסמת את השם- מזון על:  Superfood
האמת שהכוסמת, שאולי דומה לחיטה, מבחינת ההרכב היא יותר דומה לזרעי חמניות.
כן, אפשר לטחון אותה לקמח ולאפות ממנה מה בא לכם.
לכוסמת יש ערך גליקמי נמוך, כך שכל בעלי סכרת וכל החוששים מסוכרת עתידית מוזמנים להכין מאכלי כוסמת.
גם אנשי צליאק יכולים לאמצה אל חיקם.
גם בעלי קנדידה. הטפיל הזה מת על פחמימות בעלות ערך גליקמי מרשים יותר. כוסמת תתקע לו בגרון. שייחנק.
יש בכוסמת יותר חלבון מאשר בחיטה או באורז. יש בה גם rutin, שהוא אחלה להגנה מפני נזקי קרינה. כלומר הכוסמת טובה לאנשים שמוכנים לקבל הקרנות מידי אונקולוגים חמורי סבר וגם כאלו הגרים בסביבות הכור שהלך. פוקושימה למשל. צ`רנוביל כנמשל.
אם אתם תושבי מדינת תל אביב וחוששים שהאירנים יטילו פצצה אטומית- הכינו קאשה על הבקר או על הצהריים, כדי ליצור כיפת כוסמת/ ברזל וירטואלית אך ממשית.
כוס של כוסמת מכילה רבע מתצרוכת הטריפטופן היומית. מהטריפטופן נוצר הסרוטונין המוליך לתחושת אחלה גם ביום נאחס. אותה כוס הכוסמת מספקת חמישית מצריכת המגנזיום היומית, כולל ים של סיבים.
ואם אתם שואלים אם יתכן ויימצאו אנשים אלרגיים לכוסמת, התשובה היא כן. יתכן. אבל זה נדיר.
חלק מרכיבי העושר הפנימי של הכוסמת זקוקים לויטמין C לצורך ספיגה משופרת. לכן עם הכוסמת קחו ויטמין   C או השפריצו כמה טיפות לימון על הקאשה. כמה טיפות לימון שוות המון.
שיהיה טעים, כי בריא זה כן.

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן