יצרניות החלב דופקות גם גברים. מכת אשכים.

הכי נחמד כי אף מלה לא שלי.
קבלתי את המאמר מציון שמצא אותו בעיתון אינטרנטי בעברית. פשוט העתקתי:
תוצאות מחקר חדש מגלות: לגברים שצרכו יותר משלוש מנות של מוצרי חלב מלאים ביום היה זרע באיכות נמוכה ב-25% משל אלו שלא אכלו מוצרים אלו
 ▪  ▪  ▪
גברים צעירים – כדאי אולי שתוותרו על ערב הגבינות והיין שהחבר`ה הזמינו אתכם אליו, במיוחד אם אתם מתכננים להביא ילד לעולם.
מחקר חדש שבוצע על-ידי חוקרים מבית הספר לרפואה הרווארד שבבוסטון גילה כי לגברים שאכלו שלוש מנות של מוצרי חלב מלאים ביום הייתה איכות זרע נמוכה יותר מזו של גברים שלא אכלו מוצרי חלב בכמות כזו.
ממצאי המחקר יוצגו השבוע בכינוס השני של האגודה האמריקנית לרפואה פריונית שיתקיים בסן דיאגו, קליפורניה.
צוות החוקרים השווה את התזונה של 189 גברים בני 25-19, שאף אחד מהם לא סבל מעודף משקל וכולם עסקו בפעילות גופנית על בסיס קבוע. כל אחד מהגברים מילא שאלון מפורט לגבי הכמות המדויקת והתדירות שאכלו מזונות מסוימים, כולל מוצרי חלב, פירות, בשר וסוגי מזון אחרים.
לאחר מכן בדקו את הזרע של כל אחד מהגברים, את צורתו, מהירות תנועתו וסמנים אחרים שהצביעו על פוריות.
הוכחות מוצקות
תוצאות המחקר ללא ספק לא ימצאו חן בעיני תעשיית מוצרי החלב, משום שהן הראו כי לגברים שצרכו יותר משלוש מנות של מוצרי חלב מלאים ביום היה זרע באיכות נמוכה ב-25% משל אלו שלא אכלו.
מנת מוצרי חלב כללה לצורך המחקר 28 גרם גבינה, כפית שמנת, כף גלידה או כוס חלב מלא.
למרות שבעבר חוקרים שיערו כי מוצרי חלב יכולים להשפיע על פוריות הגבר, זהו המחקר הראשון מסוגו שתומך בהשערה זו.
לעורכי המחקר היו מספר השערות לגבי הסיבה שמוצרי חלב פוגעים בפוריות של הגברים שצרכו אותם בכמויות גדולות. ייתכן שהקשר נובע מהרמות הגבוהות של ההורמונים הנמצאים במוצרי חלב. אפשרות אחרת היא שמרכיבים אחרים במוצרי חלב כמו חומרים מדבירים, חומרים מזהמים ומתכות כבדות עשויים להיות אחראים לקשר.
למרות שבדרך כלל בעיות פוריות נתפסות כמשהו שהנשים הן אלו הסובלות מהן, חוסר היכולת להרות נובעת ב-30% מהמקרים מבעיות הקיימות אצל הגבר.
ישנן מספר סיבות מוכחות לבעיות פריון אצל גברים, כולל גנטיקה, חוסר איזון הורמונלי, מחלות מין, היעדר זרע, טיפולים קודמים בסרטן או חסימה במערכת הרבייה, וישנן המלצות תזונתיות רבות לגברים המנסים להביא ילדים לעולם, אך לדברי החוקרים זהו אחד המחקרים הראשונים שמצא קשר כה ברור בין איכות הזרע למוצרי חלב.

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן