לפני אלוהים מכה הוא נותן טפיחה מרומזת.

כשקבלתי את המאמר הרגשתי לא נוח. כך אני מרגיש כל אימת שאני קורא דבר שלא כל כך היה ידוע לי.
בארה"ב מתות מאירוע מוחי- CVA- פי שתיים נשים מאשר מסרטן השד. האירוע שכיח יותר בנשים מאשר בגברים. האירוע שכיח עוד יותר בנשים ממוצא אפריקאי. סימפטומים של האירוע? מרבית הנשים שנשאלו לא ידעו דבר על מחלה/ בעיה זו.
לפני מספר שנים דיווחה לי שכנה שגרה ברחוב סמוך, בקציר, כי פתאום היתה לה חולשה בפנים באחד הצדדים. למזלה זה חלף תוך כמה שעות, כך היא ספרה. היא אשה מאמינה. אמרתי לה שהיושב"ם אינו מכה חזק בפעם הראשונה. הוא מעדיף לתת מכה קלילה, כדי להסב תשומת לב שמה שנראה אתמול איננו כך היום.
ומה שעליה היה לעשות זה לשנות את התזונה היום. לא מחר. אבל זה עבר, היא טענה. כך אלוהים מדבר, עניתי לה. דרכיו דרכי נועם ואחר כך הוא חובט.
ואז הוא חבט בה, בחלוף כמה חודשים. לא. היא לא שנתה את התזונה.
כעת, אחרי שנים של פיזיותראפיה אינטנסיבית, היא סובלת מחולשה במחצית הגוף וקושי רב ביכולת הדיבור.
וכך באמת כותבים גם במאמר, שהגיע לתיבת הדוא"ל שלי. הסימנים של אירוע, זה החולף, הם חולשה פתאומית, או תחושת נימול בפנים או בגפיים, בצד אחד של הגוף, בלי קשר להצבעה בבחירות. הסימן הראשון יתכן רק אירוע של בלבול, קשיים טכניים בדיבור, הפרעה בראיה, אובדן שווי משקל, או כאב ראש פתאומי. יכול להיות שיהוק פתאומי, בחילה פתאומית, קוצר נשימה פתאומי, אבל אילו סמנים יותר נדירים.
פתאום מבינים שפתאום משהו קרה. חריג. כזה שמעולם לא אירע. זה יתכן אירוע מוחי, שיחלוף תוך כמה שעות או שלא. שיכה ויגרום לפגיעה הקבועה.
הממצא המעניין באותו המאמר שרמות נמוכות של ויטמין D "תורמות" לעליה בשכיחות האירוע המוחי.
גם לשמן דגים יש יד ורגל באירוע. לקיחת שמן דגים, בעיקר בגלל אומגה 3, מעלה את מצב הבריאות הכללי וגם של כלי הדם והלב.
שמרו על עצמכם. החיים קצרים. לא כדאי להעביר את החיים בכיסא גלגלים.

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן