מחלות לב והומוציסטאין. תשכחו מכולסטרול.

ד"ר סטיפן סינטרה שלח לי כמה מילים על הומוציסטאין.
הרופא המטפל ואפילו הקרדיולוג שלכם יאמר שאין כל צורך בבדיקה זו.
זו בדיקה ישנה, כך הם יאמרו, והיא אינה משקפת את הסיכון למחלת לב. אלא שגם בדיקת סוכר היא בדיקה ישנה ולא רעה עד עצם היום הזה. והומוציסטאין גבוה רומז על סיכון לאירוע בכלי דם, בלב או/ו במוח, בהרבה יותר מאשר הכולסטרול הטוב או הרע או המכוער….
לד"ר סינטרה היה הומוציסטאין נמוך מאד מה שעשה אותו מאושר מבחינה לבבית. הוא ידע שמהתקף לב הוא לא ימות.
עד שהוא התעמק טיפה בנושא ההומוציסטאין וקצת נבהל, וקצת כתב, ואני, כאן, החלטתי שמדוע רק אני אכיר את הנושא ואתם לא?
הומוציסטאין, גם גבוה וגם נמוך, לא טובים.
אם יש לכם 7-10 מיקרומול לליטר, אתם פטורים מקריאת מה שאכתוב עוד מעט.
סטיה מהרמה המומלצת מצביעה על חסר איזון, כי ההומוציסטאין הוא אחד מחומרי הגלם במסלול מטבולי לא קצר. כך שיותר מדי זה רע וגם מחסור זה רע. לכן מדי פעם בקשו לעשות את הבדיקה, גם אם הרופא יחמיץ פנים.תתעלמו מהחמיצות הרפואית.
יותר מדי הומוציסטאין גורם לדלקתיות בכלי דם, לדלקת פרקים, לפגיעות מוחיות כמו אלצהיימר.
פחות מדי הומוציסטאין מצביע שמכונת הייצור בגוף עובדת לאט. וזה גורם להפעלת מסלול מטבולי עוקף תוך ייצור עודף של אמוניה ותרכובות של גופרית, הרעילות למוח ולגוף.
מה עושים כשיש עודף הומוציסטאין?
לוקחים חומצה פולית 800 מיקרוגרם, 40 מ"ג ויטמין B6 ו 200 מיקרוגרם של ויטמין B12. זה לא מוכרח להיות מדויק כמו שד"ר סינטרה מציע אבל אלו הערכים בגדול. יכול להיות שכדור ביקומפלקס מכיל את כולם. בכל בית טבע הביקומפלקס מוכר לכולם.
אם למרות שלקחתם את הנ"ל במשך 3 חודשים הערכים לא ירדו יתכן וכדאי להחליף את החומצה הפולית במתיל פולאט, שהוא בן דוד של חומצה פולית, זמין יותר אך גם יקר יותר. באותה כמות. 800 מיקרוגרם. זה ממש לא כבד.
אם לאחר השינוי עדיין רמת ההומוציסטאין גבוהה, כדאי לקחת ויטמין B12 בצורת מתילקובלאמין, בכמות עד 5,000 מיקרוגרם. גם זה לא ממש כבד. אל תחששו מהרעלה.
כיהודי, עם רעיונות עוקפים, הייתי מתחיל עם ביקומפלקס 50 מיליגרם וגם מתיל פולאט ומתילקובלאמין.
כאשר רמות ההומוציסטאין נמוכות, בשתן ימצאו רמות גבוהות של גופרית. יש סטיק לבדיקת רמת גופרית בשתן. אני מאמין שהוא מצוי בארה"ב. בספק (כי לא חיפשתי) אם ימצא בישראל. תחזרו עוד 10 שנים. זה הפער בינם לבינינו.
איפה מוצאים?
Merck Company based in Germany. A 100-strip container of the Sulfate (SO4) Test can be purchased for $55 from Holistic Health International.
כאשר יש רמה נמוכה של הומוציסטאין בדם והרבה גופרית בשתן- כדאי לעבור לצמחונות תוך סילוק מוצרי בשר וחלב תוך צמצום המספר היומי של הביצים.
מזונות אלו עשירים בגופרית.
זה מה רציתי לספר לכם היום.
סוף יוני 2012. חם ולח אצלנו בקציר.

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן