מלה או שתיים על סוכרת וויטמין C…

An important scientific innovation rarely
makes its way by gradually winning over and
converting its opponents. What does happen
is that its opponents gradually die out and that
the growing generation is familiar with the
idea from the beginning.
Max Planck
נכון שהמשפט הנ"ל, הגם שהוא באנגלית, הוא ממש אחלה? את המשפט כתב פיסיקאי דגול, שכבר הלך אך דבריו מתארים את אנשי המקלות בגלגלי הקידמה. זה היה וזה יהיה. על אותו משקל אנשי משרד הבריאות, לדעתי, הם מכשול לבריאות.
אני רגיל לזה. לא רבים יורדים עלי, וגם זה בקטנה. למשל באתר רוטר, www.rotter.net, שם יש כמה שקוראים לי שרלטן ורמאי ועוד כמה מלים של חיבה נסתרת. לפעמים אני חובט במצחי ושואל את עצמי למה לא להיות קצת רמאי? למה לא להיות קצת שרלטן? אבל הגנים שלי שהושפעו מ- 1000 שנות קיום היהודים בפולין (גם לאפגניסטן הגיעו באותה העת היהודים) לא מאפשרים לי להיות לא אני.
על פרופ` לינוס פאולינג ירדו בים של כתבות, המופיעות גם באינטרנט. נכון, הוא טעה לא פעם (מי שלא עושה דבר אינו טועה), אבל מכאן להסיק כי גם בנושא ויטמין C הוא טועה, זה היה קצת מוגזם כי כל הנתונים היו לטובתו.
מה שהיה הכי מרגיז היה שהוא, ככימאי צמרת, העז להתווכח עם רופאים שיש להם דיפל` שהם סיימו את פז"מ לימודיהם בבתי ספר מוכרים, ולטעון כי ויטמין C חסר מאד באוכלוסיה וגם בעזרתו ניתן להלחם בנגיפים, בתאי סרטן, בחיידקים, ובטרשת בכלי דם.
אז הבאתי משהו קטן, מתוך מאמר מקסים שהוא וד"ר ראט כתבו, לפני די הרבה שנים, על חסר ויטמין C וטרשת בכלי דם. שווה לקרוא גם אם לא סיימתם, או אפילו לא התחלתם, את לימודי הרפואה.
שני הקוני למלים המבריקים כותבים כי תהליכי הסתימה בעורקים המתאימים (במרבית העורקים אין טרשת מפושטת) נועדו לשמור על חיי האדם.
הבנתם?
זו טענתם, ואם מותר לי לחסות בצל ענקים, אני חושב ממש כמוהם.
תחילת תהליך הטרשת נועד להציל, גם אם התהליך לעיתים קופץ רחוק מדי עד כדי סתימה שיכולה לחסל אדם חי, כי הרופא שלו לא היה חכם בשלב ההתראה הראשונית, ומשלא ידע את מקור ההיצרות (חסר ויטמין C), פישל וחיסל את המטופל מאוחר יותר.
אבל אני רציתי לכתוב על הוויטמין בחולי סוכרת.
מהגלוקוז נוצר ויטמין C. כלומר, הם מאד דומים במבנה, עד כדי כך שכניסתם לתא היא מאותם השערים במעטפת התא.
כאשר החולה סובל מסוכרת, כלומר הרבה גלוקוז נמצא בדם ובסביבת התאים, בתחרות בין הגלוקוז וויטמין C יזכה הגלוקוז, מה שיהפוך את התאים עצמם לחסרי ויטמין C, וזה גורם לפגיעה גם בתאי ציפוי הפנימי של העורקים. פגיעה זו גורמת לשקיעת ליפופרוטאין a והפיברינוגן.
וזו הסיבה שחולי סוכרת סובלים טרשת עורקים ופגיעה ברשתית שבעין, בעורכי הכליות, בכלי דם של הלב והמוח.
מה עושים?
נותנים לחולי סוכרת ויטמין C בכמות גבוה.
ממליץ לקנות ויטמין C באתר הבא:
http://www.nutri.com/index.cfm/product/54_6/c-salts-26-oz.cfm
כמה לקחת?
כפית מהויטמין בכוס מים, לפחות פעמים ביום.
3 כפיות?
אפשרי ומומלץ, אלא אם תשלשלו.
ולמי ששואל, לא אקבל מרכישה זו אגורה.
ההם שם, באתר האמריקאי, לא מכירים אותי.
כל רצוני לעזור למי שמוכן להקשיב.
שם האתר שבו המאמר המצוין:
http://orthomolecular.org/library/jom/1992/pdf/1992-v07n01-p005.pdf

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן