איך אני לוחש לה באוזן היא קופצת..

איך אני לוחש לה באוזן "אקרילאמיד" הוא קופצת. בטח נבהלה. זה בטח רעל, היא לחשה כמענה על האוזן שלי. איך שומעים את שמו ישר חושבים על צבע אקרילי או משהו דומה בטח לא בריא, היא ליחששה וקצה אפה דגדג את אוזני. ואני באמת שם רגיש. גם בבתי השחי. ובכפות רגליים. בשאר המקומות בקושי בודקים לי אז איך אדע.
אתמול, אחרי שתָם האֶבֶל בגלל תחושת חורבן בית המקדש החד שנתית ורחלי קנתה טבון ב 150 שקל בברטעה אם אני לא טועה היא החליטה לכפר על הצום והאֶבל בערב של פיצות תוצרת מקומית עם מערוך, בתוך הטבון, ואיך היא הדליקה את הגז אביטל קפצה אחורה עם שער קצת שרוף והשער של רחלי גם הוא קצת חרוך וכולנו הרחנו שער בוער שֶכָבָה ומשחת אלוורה עזרה כך הן אמרו ומכאן ידענו שהיה אסון קטן ונמנע אסון גדול.

ולמה הארכתי בסיפור הפיצות? למה אתמול אכלנו בלי דעת המון אקרילאמיד בגלל החום הגבוה.

את חומצת האמינו אספרגינין מצאו באספרגוס, בתחילת המאה ה- 19. חומצת אמינו אנושית אבל לא חיונית.
היא מצויה המון בתפוח אדמה וגם בדגנים. כך שאם תאכלו צ`יפס בחוץ או לחם אפוי כהוגן, או כטוסט עם קרום חרוך- אכלתם אותה. גם בגבינה של הפיצה, וגם בבצק, שעברו חימום מעל 120 מעלות ע"ש צלזיוס מופיע האקרילאמיד.
אפילו, לאלו שנמנעים מקפה בגלל שאיפה לחיים ארוכים ורק מרביצים קפה צ`יקו, אז בקפה הנחשב לבריא יותר יש פי 3 יותר אקרילאמיד.
איזו באסה.

המזל שאם לא מחממים אז אין אקרילאמיד.
אם הייתם יודעים כמה Acrylamide יש בצ`יפס הייתם נבהלים ואז הצום על החורבן היה כעין וכאפס (טעיתי בכוונה) לעוצמת היגון בעקבות אכילת חומר שהוכח כמסרטן.
ואני אכלתי אתמול 3 חתיכות פיצה אבל עם גבינה צהובה מטופו כי אני לא שוטה חלב, ובגלל החימום בטח אכלתי אותה אז אני אוכל היום Raw food כמו מנגו ותאנים שאצלם הדברים הטובים ימהלו את האקרילאמיד שרחלי מתוך אהבה דחפה לנו היישר מתוך הטבון שהיא קנתה בברטעה אם אני לא טועה ב 150 ש"ח כי זה המחיר היא אמרה והיא לא טועה במחירים הנמוכים.

וגם אם את הצ`יפס שמים במים לעשרים דקות בטרם מצ`פסים אותו בבית, יהיה בו פחות אקרילאמיד מאשר אצל מקדונלד, ששם מרביצים אש כדי שהלקוח הרעב לא ימתין וילך לבורגר ראנץ`.

כדי לצמצם סבירות ביקור אצל האונקולוג גם את הבשר לא לחשוף לטמפרטורות גבוהות כי מלבד האקרילאמיד על האש, האש מרביצה בבשר גם תרכובות ניטרוזו ואותה האונקולוגים ממש אוהבים כי היא בליינד מסרטנת באבוהה. והיא תורמת למחייתם ולמותנו

זה מה היה לי לומר לכם ביום ה`. הַיי!

על החתום: דוקטור שאכל אקרילאמיד אתמול
www.avni-med.com

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן