כמה מילים על הויטמינים והמינרלים…

רופא ממוצע או מומחה ממוצע, כשישמע כי המטופל שלו החליט לקחת ויטמינים ומינרלים, יגחך ויצחק.
הבעיה היא שלעיתים הוא צודק. אמנם לעיתים נדירות הצדק עימו וזה כי יש חברות המייצרות את הויטמינים והמינרלים באיכות כל כך גרועה, שהמגחכים צודקים.
אבל כאשר מדברים על תוספים איכותיים, יקרים, הרופאים טועים. הם טועים כי בליעת הכמוסות היקרות, יכולה להוסיף המון למטופל. המון מבחינת בריאות. המון מבחינת מניעת מחלות. מבחינת ריפוי מחלות. מבחינת צמצום הצורך לפנות לרופא, שלעיתים קרובות נותן "תרופות" מזיקות. על הסטטינים בטח שמעתם.

זה נכון שצוחקים על וויטמין D ואומרים שהשמש ממש יותר זולה. אבל מדוע מרבית, עם לא כל אוכלוסית ישראל, נמצאת במצב של תת ויטמין D? אם השמש לא עוזרת ורמת הוויטמין בדם נמוכה, כל שנותר לנו הוא לקנות ויטמין D איכותי ולקחת ממנו על בסיס יומי.

לכל הסקרנים, שנתקלו בגיחוך של רופא או מומחה, כמה עצות קטנטנות, כי המטפלים החכמים טוענים כי למרבית המחלות בעולם המערבי יש בסיס של מחסור:

1) מחלות לב וכלי דם: ויטמין D חשוב מאד למחלות כלי דם. ויטמין C חיוני למניעת קרעים בכלי הדם העורקיים, לכן לא לשכוח אותו. במינון גבוה של ויטמין איכותי. גם ויטמין E חשוב לבריאות התאים המצפים את כלי הדם. קחו את הכמוסות המכילות את כל שמונת התת סוגים.
הייתי ממליץ, אם אתם מוכנים להשקיע בעצמכם, בנושא מערכת לבבית מטבית, לקחת גם קואנזים קיו-10. הכי יקר הוא לרוב גם הכי טוב.

2) בריחת סידן היא בעיה רפואית שהחדירו לכל אחד מאיתנו לראש, מכל כיוון אפשרי. הכי חשוב לבריאות העצם, מלבד התעמלות בונה עצם, הם ויטמין D, ויטמין K2, מגנזיום בכמות טובה ועוד יסודות קורט, כמו בורון.

3) תת פעילות בלוטת תריס היא מחלה שכיחה מאד. אם אתם שואלים אותי, מלבד הפגיעה האוטואימונית בבלוטה זו, תתכן פגיעה בגלל היסוד ברום במוצרים אותם אנחנו צורכים, כולל משקאות הלא אלכוהוליים, והפלואור, המצוי במי השתיה. אפשרות שלישית היא מחסור ביוד. הכמות המומלצת ע"י האמריקאים היא בסביבות 150 מיקרוגרם. היפנים צורכים כמו פי 50, ויותר.כדאי ללמוד מהם.

4) הערמונית שלנו זקוקה לאבץ, בכמויות גבוהות מאלו המומלצות. והכמות המומלצת היא גבוהה מזו שאנחנו מקבלים במזון. אין ברירה. האבץ חיוני לתפקוד הערמונית, וגם עשוי לשפר את בעיות הזיקפה. קחו תוספים.

זה היה בכמה מילים על מה שחסר לכולנו, כדי להיות קצת יותר בריאים.
>

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן