לחץ מחודש על לחץ דם.

אין ספק שלחץ הדם גבוה הוא בעיה רצינית. מאד. ממש כמו לחץ גבוה בכל מערכת צינורות הקשורים לפעילות המנוע. לחץ גבוה במערכת הדלק או המים או השמן או הבלמים מבשר דבר אחד- צרה שאוטוטו מגיעה. ברור שצינור במערכת יתנתק או יקרע אוטוטו. כי טבעו של לחץ חריג, גבוה, שהוא מצביע על כשל כלשהו, שמתקרב לנקודת אל חזור.
אלא שמכונאי רכב, ואני מתכוון למכונאי חכם, כמו למשל ירון בן עמי מקציר או שוליק שמאי מראש פינה, שהם חברים שלי ואני נהנה לשמוע לפעמים את יכולת הניתוח שלהם של בעיית הלחץ העודף (עוד לא ראיתי מומחה ללחץ דם שיש לו תבונה מקבילה לשל חברי מכונאי הרכב), מסוגל לשפר את הלחץ במערכת ש"חלתה" ולהשיבו ללחץ אותו קבע המהנדס שתיכנן את המנוע.

הבעיה הגדולה שלמומחה הכי גדול ללחץ דם, אצלנו או אצל ידידתנו הגדולה מעבר לים עם המוסלמי ההוא בראש, ממש אין כל מושג למה במרבית החולים הממתינים לעצתם יש לחץ דם.
נשבע לכם.
המומחים קוראים ללחץ דם זה, הלא מובן להם, לחץ דם אסנסיאלי, חיוני. לא זו בלבד שאין להם מושג, הם גם נותנים כימיקלים שאונסים את הלחץ לרדת. וכל בר דעת יודע כי לכל אונס יש ים נזקים. הרופאים קוראים להם- תופעות לוואי.

ולמה אני רושם את המשפטים שנרשמו?
כי באתר ynet התבשרנו היום על חידוש. שניים במקום אחד:

חדש: אחרי ארה"ב ואירופה – גם בישראל.
ד"ר איתי גל פורסם: 04.12.13 , 08:46

"כדי לשפר את מצב החולים הסובלים מיתר לחץ דם, ישתנה בקרוב פרוטוקול הטיפול בהם.
בין השינויים, המובאים כאן לראשונה: מתן שתי תרופות ולא אחת, ועדכון מדדי לחץ הדם כך שיתבססו בעיקר על ערך לחץ הדם הגבוה
שתי תרופות – במקום אחת: החברה הישראלית ליתר לחץ דם תפרסם השבוע את ההנחיות החדשות לטיפול ביתר לחץ דם, במטרה לשפר את הטיפול בחולים. ההנחיות החדשות כוללות מדידת לחץ דם בבית, ולא אצל הרופא, טיפול בשתי תרופות במקום אחת, והתייחסות שונה לערכי לחץ הדם במדידה.

על פי ההערכות כרבע מהאנשים בישראל סובלים מיתר לחץ דם – שיעור דומה לזה שנמדד בארצות הברית. מדי שנה מתגלים עוד כ-70 אלף איש הסובלים מהמחלה. שכיחות המחלה עולה עם הגיל: אצל צעירים בשנות ה-30 לחייהם שכיחות יתר לחץ הדם עומדת על כ-10%, בעוד שיותר מ-75% מבני ה-75 ומעלה יסבלו מיתר לחץ דם. המחלה מתפתחת בגוף במשך שנים בלי סימנים שיעידו על כך, ומגבירה באופן משמעותי את הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם, ובהן התקף לב ושבץ מוחי."
———————

אין ספק שמעבר מכימיקל בודד ("תרופה") לצמד, לשניים, הופך את העסק לריווחי יותר.
אלא שיש בבשורה של ד"ר איתי גל גם משהו פוזיטיבי – מומלץ לבדוק את לחץ הדם בבית. בדיקה אצל הרופא תמיד מעלה לחץ דם. אפילו אם הנבדק הוא מומחה ללחץ דם!!!

שלא תבינו אותי לא נכון. יש אנשים עם לחץ דם גבוה שזקוקים לכימיקלים הרשעים האלו. אבל הם נורא במיעוט.
מרבית בעלי הלחץ הגבוה לא זקוקים לא לרופא ולא למה שהוא רושם להם.
הם צריכים לאתר את הסיבות ללחץ הגבוה-
העבודה שלהם מחורבנת והבוס מעלה פיוזים.
בעיות כרוניות עם מס הכנסה, בעיות המפריעו אפילו בשינה, בחלומות.
בן או בת זוג בלתי נסבלים, שרק הפרדת כוחות פרמננטית תוריד את הלחץ.
לא תאמינו אבל יש מקרים שרק הפסקת מוצרי חלב הורידה למסכנים את הלחץ. אלו מעטים אך בנמצא.
יש כאלו שהעמסת מגנזיום, בעקבות חסר ממושך, מורידה להם ת`לחץ וגם את הכולסטרול או אפילו את הסוכר (כדאי גם וונדיום וכרום)
מדיטציה תמיד תעזור.
הגשמת חלומות היא הכי הכי.

זה מה שאני טוען.
משרד הבריאות ונציגיו עלי אדמות לרוב גורמים יותר נזק מאשר תועלת. כל אחד זקוק לגשמי ברכה. אלא שמשרד הבריאות הוא קצת כמו גשמי מונסון או הגשמים המלווים טורנדו. רק לא אצלנו בישוב, במחוז, בארץ.

ספי רבלין מת. גם הוא. 11,000 חולי סרטן מתו השנה. אני לא כותב מי הגורם הדומיננטי למותם כי אני מוזמן לשימוע במשרד הבריאות. השימוע היה צריך להיות ב 9.12. נדחה לינואר 2014 כי אחד השותפים נסע לחו"ל. סקי? אני ממש לא יודע. חנה לא אמרה לי. לא בקשתי שתחזיקו לי אצבעות. אני הולך עם היושב"ם. הוא יודע כמה אני אוהב את היהודים שלנו בארץ ישראל.

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן