מנכ"ל משרד הבריאות- מנוע או מעצור יד?

העולם טס קדימה.
אני מתכוון לשינוי האדיר ביכולת המכונות המעופפות (רק לפני כמאה שנה האחים הרימו איזו קונסטרוקציה לכמה מטרים באוויר) או הטלפונים או בדיקות ההדמיה.
גם בעולם הרפואה בכלל יש דברים חדשים. מידע חדש. לפני מאה שנה קראו לד"ר רנטגן שרלטן, ותראו בעצמכם לאן הקרן על שמו הגיעה. CT, למשל.
השוק החופשי קובע מה יצמח ומה ידעך.
המוח האנושי ממציא ומוצא דרכים נפלאות לשיפור החיים. גם ברפואה.
אלא שיש דברים שאינם מגיעים לידיעת הכלל, לידיעת הציבור.

משרדי הבריאות בעולם תפסו מונופול על הבריאות.
בעשרות השנים האחרונות רק הם קובעים מה טוב ומה רע לאזרח.
אין בחירה חופשית. אין זכות לנסות.
לפני כעשר שנים חבר שחותר איתי במועדון הקיאקים סירב לתת לרך הנולד שלו חיסון לצהבת B. עשו לו את המוות. איימו עליו במאסר.
משרד הבריאות חשש שהעם ייסרב להתחסן, מה שיגרום הפסד ענק לתעשיית החיסונים ולסמוכים על שולחנם.
ועוד בנושא רפואה:
אני מייצג בבית המשפט אישה בת 50 שמסרבת לעבור כריתת גוש סרטני קטן בשד. משרד הבריאות "שכר" את משרד המשפטים שייצג אותו ואת בי"ח איכילוב, כדי שהשופט יקבע שהיא חייבת להתאשפז ולעבור ניתוח. לא אוכל לציין את שם האישה וגם לא את שם השופט, וגם לא אוכל לציין כי הוא התנהג כמו אידיוט, כדי שלא יוכל לתבוע אותי.
אבל אני לא הראשון שיש לי טענות על התנהגותו. עורכי דין שהופיעו בפניו הגישו נגדו לא מעט תלונות. אני חושב שהעיפו אותו, תודה לאל, ולא אומר אם הוא מבית משפט לענייני משפחה בתל אביב, בחולון או ברמת גן, ברחוב בן גוריון.
בקיצור, קביעותיו של השופט הזוטר מוחזרות אליו מבית משפט מחוזי, זה 3 שנים.
האישה במעקב US וטרמוגראפיה. הגידול לא גדל כלל ואפילו פחת בגודלו וכלי הדם הפתולוגיים נעלמו.
האונקולוגים חוששים שעוד נשים תשמענה שלא צריך לגעת בשד, ויסרבו כל טיפול בסרטן שד. עיצמו עיניים ונסו לדמיין פיטורי מאות אונקולוגים. איזה כיף. נחוצים רק מעטים בכל מדינה מתקדמת.

ולמה אין הנשים בישראל יודעות כי הבדיקה הכי טובה לאיתור סרטן שד היא תרמוגראפיה בצירוף US?
למה הנשים בישראל לא יודעות שלמעוך את השד ואז להקרין אותו בכמות טובה של קרני רנטגן יוצר סרטן?
כי אם ציבור הנשים יידע, כל מכוני מעיכת שדיים ייעלמו?
האם למשרד הבריאות ולמנכ"לו באמת איכפת משדיים של שולה, אוסמה או ג`ורג`ט מנצרת?
הצחקתם אותי.

אבל נושא ההגיג הנוכחי הוא מנכ"ל משרד הבריאות, לאו דווקא הנוכחי. האם הוא מנוע מקדם, מנוע עזר או בלם יד בנושאי רפואת המחר.
נחזור אל הפלואור- צריכה להגיע שרת בריאות, ראש עירית הרצליה, כדי לבטל את ההפלרה! עשר או 12 שנים מבקשים לבטלה. מנכ"לי משרד הבריאות לדורותיהם מתנהגים לא כמו חכמים בנושא. רק שלא יאשימו אותם בצעד חדשני. לסלק מהמים רעל שלא הם דחפו. הם האחראים למה שקורה במשרדם. אין לי ספק שהם עסוקים נון סטופ, אבל בנושאים שאני מעלה כאן הם חסרי חוליות, חסרי מעוף וחוששים לעכוזם.
מה עשה מנכ"ל הנוכחי או הקודם? טיפטף באזני ליצמן כי עששת, עששת, עששת זה בטח טוב. עוד שמעתי שהוא קרא מאות מאמרים בנושא. כשבכל העולם ההפלרה מתבטלת, למה הבחור לא דבק בעובדות.
האימרה- אינך טועה אם אינך עושה דבר, תופס על המנכ"לים חזק מאד.

על בדיחת חיסוני שפעת החזירים לא צריך לצחוק על ליצמן. הוא הדיוט בענייני רפואה. מי שצריך לעמוד לדין על בזבוז מאות מיליונים הוא המנכ"ל. גברת אחת נתנה לאחיה מאות מיליונים שאיבד בהימורים. היא קבלה 17 שנים בכלא! לא מגיע להעיף את המנכ"ל ולהכניסו לכלא לשנה או שנתיים?

ראו וויטמין D. משרד הבריאות יודע על המצב. הוא, המשרד, או מנכ"לו, למען האמת, ואני צמוד לאמת, אוסר על מכירת טיפה או כדור עם יותר מ- 400 יחידות ויטמין זה. המשרד ומנכ"לו סובלים מאי הבנת הכתוב בכל מחקר בעולם?
אם ישפרו את מצב ויטמין D, כותב איש מדע אמריקאי, יפחת מספר חולי הסרטן ב 70%. ושיפור פירושו מתן ויטמין D בערכים של 5,000-10,000 יחידות ליום. כלומר על פי משרד הבריאות ומנכ"לו, האומלל צריך 25 טיפות כדי לשפר את חסר ויטמין D.
מה, קשה למנכ"ל ולנספחיו לאשר יצור כמוסה עם 10,000 יחידות או טיפה עם 2000 יחידות, כאן בישראל, במקום לקנות בארה"ב דרך האינטרנט?

אני יודע שהמנכ"לים עובדים. הם אנשי ניירת.
אבל בנקודות שציינתי הם לא מנוע מקדם ואפילו לאמנוע עזר. הם בלם. הם מעצור יד בפני הקידמה.

אולי, וזה רק אולי, תקח סוף סוף שרת הבריאות אותי בתור יועץ. שלה. לא יועץ של המנכ"ל. הוא לא יכול לאהוב אותי. אולי כי רופא לרופא אחר- זאב.

שר האוצר מחפש הקלה לעם?
במשרד הבריאות יש המון כסף שתרומתו לבריאות- שואף לאפס.

מסכימים?
שבוע טוב

ד"ר אריה אבני

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן