על מחלת לב כלילית

אם הייתי כותב שהרפואה של היום טועה ומטעה ולא מבינה את הגורם להתקף לב, כל קורא היה שואל, ובצדק: "האם אתה קרדיולוג וגם ביוכימאי ורוקח?".
למען האמת, בחיים הרפואיים שלי ממש לא התעניינתי בלב. אצלי הוא דפק, אז מה יש לדאוג?

לכן הבאתי כאן את דבריו של מומחה. מומחה ללב. כזה שראה ופתח ועשה השקות בכלי הדם של הלב.
Dr. Dwight Lundell הוא מנתח לב אמיתי. וכשאני מתרגם חופשי את דבריו שנכתבו לאחרונה, אני מוסר דברים מפי מומחה מומחה. וכך הוא כתב:

בעקבות המון שנות לימודים וההתמחות והבטחון שקבלנו, אנחנו הרופאים פיתחנו אגו גדול המונע מאיתנו להודות כי טעינו.
אני מודה- טעיתי. כמנתח לב עם 25 שנות ניסיון ומעל 5,000 ניתוחי לב פתוח, טעיתי בהבנת ה"עובדות" ה"מחקריות" ורפואיות. כנ"ל כל עמיתי, הסוחרים סביב הלב. עבדו עלינו בעיניים. יצרניות הסטטינים.
הפגיזו אותנו במידע וגם לקחנו חלק בכינוסים. הייתי משוכנע כי מחלת לב נגרמת בגלל עובדה קטנטונת ופשוטה- כולסטרול גבוה.
הטיפול היחיד שהיה מול עינינו, והחדירו עמוק לתוך מוחנו היה מה שהמלצנו לחולים, אנחנו והתזונאיות. תרופות להורדת כולסטרול ודיאטה דלת שומן. כל סטיה מהמלצות אלו נחשבה לרשלנות רפואית.
היום ברור כי להמלצות אלו אין כל בסיס מדעי ולא ניתן להגן עליהן בשום פורום. היום ברור כי הסיבה למחלת כלי דם של הלב נגרמת ע"י דלקת. דלקת גם בכלי הדם.
ההמלצות הדיאטטיות רבות השנים גרמו למגיפה של השמנת יתר, סוכרת, סרטן, מחלות אוטואימוניות ועוד ועוד.

למרות שרבע מכלל אוכלוסיית הבוגרים בארה"ב משלמת הרבה מכיסה עבור הסטטינים המומלצים (על כל גבעה רמה ותמורת אתנן סמוי…) כדי להוריד כולסטרול, שאכן יורד, יותר אנשים מתו השנה ממחלת לב מאשר לפני שנה ושנתיים.

הנתונים היום מצביעים כי 75 מיליון אמריקאים סובלים ממחלת לב, 20 מיליון מסוכרת ול- 57 מיליון יש כמעט- סוכרת. בניגוד לעבר, המחלות מאותרות בגילאים הרבה יותר צעירים. הנזקים מתחילים מוקדם מאשר בעבר!

לפי המחקרים הכי עדכניים, אם אין בגוף תהליך דלקתי, הכולסטרול לא עושה כלום בכלי הדם. ללא תהליך דלקתי, הכולסטרול נוסע בכלי דם ללא כל הפרעה.
ומהי אותה דלקת? עניין מאד פשוט. תגובה בסיסית של הגוף לנוכחות רעל, חיידק, נגיף. אבל אם החשיפה לאותו רעל (או מזון) ממושכת, הדלקת החריפה הופכת כרונית. וכמו שדלקת חריפה כל כולה לטובתנו, הרי הדלקת הכרונית, שאינה נעלמת, היא רק נגדנו.
איזה אדם נבון יחשוף עצמו למזונות או חומרים הידועים כמזיקים? טוב, אולי רק מעשנים ושתיינים, אבל הם הרי יודעים את הנזקים של אלכוהול וסיגריות. שאר האוכלוסייה בעצם לא יודעת מה היא מעוללת לעצמהכשהיא צורכת את המזונות המומלצים ע"י רשויות הבריאות.
הדיאטה המומלצת ע"י הרפואה הקונבנציונלית היא דלת שומן. מוצר דָל שומן נחשב לרָב בריאות. שומנים רוויים נחשבים לחטא בריאותי (כמו שמן קוקוס). התזונה המומלצת מכילה חומצות שומן רב לא רוויות וכן הרבה פחמימות, כולל הפחמימות המורכבות. הרופאים והדיאטניות ממש לא יודעים כי זו הדיאטה הגורמת לדלקת גם בכלי דם. הדלקת הכרונית מובילה למחלת לב, אירועי מוח, סוכרת, השמנה. אני חוזר ואומר:
Let me repeat that: The injury and inflammation in our blood vessels is caused by the low fat diet recommended for years by mainstream medicine.

הגורם העיקרי לאותה הדלקת הכרונית הוא צריכת סוכר, קמח לבן וריבוי חומצת שומן אומגה 6, שמקורה שמנים צמחיים (סויה, קנולה, חמניות…). לְמָה חשיפה כרונית לחומרים הנ"ל דומה? לשפשוף ממושך של עור ע"י מברשת גסה או נייר זכוכית. שפשוף הנמשך חודשים ושנים.

נתחיל עם ממתק טעים, ולא קטנטן. כזה המשביע. הסוכר שבו מגיע לדם, שם רמתו עולה. כיוון שהיא עלה מעל הנדרש, מופרש אינסולין כדי להחדירו לתאים. אבל אלו מלאים בסוכר מהטעימות והארוחות הקודמות, כך שהוא לא יכול לחדור בלי סוף לתא. הפרשת האינסולין נמשכת והסוכר מותמר לשומן, דבר שהוא תהליך איטי. ברמות גבוהות הסוכר (גלוקוז) נקשר לכל חלבון בסביבתו. כמו להמוגלובין למשל. כך נוצר Hb A1C, ההמוגלובין המסוכר, שהוא אחד הפרמטרים למצבו של חולה הסוכרת. כמו שציינתי, הגלוקוז נקשר לכל החלבונים שבסביבתו, כולל של תאי כלי הדם. שינוי המבנה של החלבון פוגע ביעילותו והגוף רואה בו חומר לא מוכר ואז מתחילה תגובה דלקתית, שאינה פוסקת, כי אספקת הסוכר או מוצרי קמח חיטה או תפוחי אדמה עברה את הדרישה הטבעית של הגוף.

העמסת הגלוקוז גורמת לשיאי סוכר בדם, כמה פעמים ביום, ויוצרת דלקת כרונית, שתעורר תגובה.

גם ריבוי אומגה 6 יוצר חוסר איזון בין אומגה 6 לאומגה 3. חוסר איזון זה תורם גם הוא לדלקת.
בתזונה האידאלית היחס בין ה-6 ל-3 צריך להיות 1:2 בהתאמה. בתזונה האמריקאית והישראלית היחס הוא 1:15 ועד 1:30, יחס התורם מאד לדלקות בגוף.
עודף משקל תורם לדלקתיות.
מזון מתועש מקטין את כמות המינרלים במזונות. כמות הוויטמינים שם שואף לאפס.

האבסורד הוא ששומן מן החי מכיל פחות מ 20% אומגה 6 באופן שצריכתו פחות מחוללת דלקות מאשר אותם שמנים כמו סויה וקנולה ודומיהם. הרעיון המטופש שבשר שמן הוא הסיבה לסתימות כלי דם הוא שטות שחייבים לעוקרה.

דווקא האשמת שומן בכלל והשומן הרווי בפרט וסילוקם מהתפריט יצרה את התזונה הנוכחית, שהיא הגורם לדלקת וסתימות בכלי דם.

אין מה לעשות. הסבתא צדקה. יש לחזור למטבח של פעם. לא לחשוש משומן מן החי. בזכותו המוח האנושי צמח.

דל שומן ומיעוט שומן רווי (קוקוס) וריבוי פחמימות, מונעים מאיתנו לחיות עד גיל 100.

עד 120.

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן