טוב ליצמן אחד מעדר גדול של אונקולוגים…..

יכול להיות שמאותו עוטה שחורים, העסקן הפוליטי ליצמן, תצמח טובה מסוימת לחולי סרטן, בני כל הגילים.
אני מצטט מעיתון "ישראל היום":
"הרעיון עלה לאחר שבמהלך נסיעתו ללונדון לפני כשבוע ביקר השר במרכז "חי" לחולי סרטן ולבני משפחותיהם, שאותו הקימה הקהילה היהודית בעיר.
המרכז פועל מכספי תרומות ומעניק מגוון שירותים לחולים, למחלימים ולבני משפחותיהם, מטיפול קבוצתי וזוגי, דרך טיפולים וקבוצות תמיכה לילדים ולבני נוער שהוריהם חולים וכלה באימוני כושר אישיים, פילאטיס, יוגה, שירותי רפואה משלימה, ייעוץ גנטי, ייעוץ למיצוי זכויות וטיפולים עד הבית לחולים שמצבם אינו מאפשר להם לצאת."

אני חושב שהנסיעה פקחה לו קצת את העיניים. וגם אני בטוח שאם הוא היה נפגש איתי והייתי מסביר לו בנחת (וזה קשה לי לדבר בנחת, כשהאונקולוגים תומכי חיסול של חולי סרטן בהמוניהם. 11,000 בשנה), מסביר אולי במשך 4 שעות, את הנושא של "האונקולוגיה הנכונה", לא הייתי מצליח לשכנעו כמו אותה הנסיעה. כי טוב מראה עיניים.. וזה בדוק. וגם רשום.

מה שהבחורים שלנו באנגליה לא הבינו, אולי קצת, כי אין כל צורך ברפואה משלימה (משלימה למי? משלימה למה?), יש צורך ברפואה הנכונה, באונקולוגיה הנכונה. כמובן שיוגה ויוגה צחוק ופעילות גופנית מתאימה וטיולים ומלאן צחוקים הם תומכי החלמה, אבל התזונה והתוספים הם הבסיס להחלמה. נכון, וגם טיפול זוגי, למרות שגירושים, לעיתים, חוסכים בלבול מוח.

כאשר ליצמן מוקף יותר מדי רופאים, שעדיין לא קולטים כי האביב הרפואי כבר כאן, ואותו אביב לא יחלוף עד שינוי כל מערכת רפואת הכמוסות הכימותראפיות, קשה להנחיל לאותו ליצמן הבנה עמוקה של החידושים וההמצאות של המאה הקודמת, מאה עם גאונים שסללו עשרות דרכים להחלמה מסרטן.
אם העדר לא יעברו שינוי, העם יכפה את השינוי על העדרים.

שישו ושמחו.
ד"ר אריה אבני

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן