דרך לצימצום אירוע מוחי ופגיעה קוגניטיבית

עבודת המחקר נעשתה ביוון. מעקב מספר שנים בנוגע לחשיבות הדיאטה הים תיכונית, קרי היוונית, בצמצום אירועים מוחיים, ירידה קוגניטיבית ומצבי דיכאון. וגם אלצהיימר.
ראשית, לחיות ביוון, לשתות אוזו, לצאת לפנסיה די מוקדם, עושים את החיים לבריאים יותר. ואם נצרף לכך את הריקוד היווני ואת השירה (וגם הקפה התורכי), דיכאון פשוט לא יופיע שם. בחיי הרוגע היווניים (לא בתקופת המשבר בכלכלי האחרון) קשה לפגוע במוח. מה שהמחקר לא ציין כי תוחלת החיים של היוונים, עם הדיאטה הים תיכונית, לא מי יודע מה בשמים.
הטוב בדיאטה הים תיכונית זה שניתן לכתוב עליה, כנושא, הרבה עבודות מחקר.
מהי הדיאטה הזו?
– שמן זית, פירות, ירקות, דגנים מלאים, אגוזים, זרעים- יום יום.
– מאכלי ים פעמיים בשבוע.
– בשר ומוצרי חלב- פחות
אני חושב שתזונה יוונית זו היא לא רעה, אך אולי לא מספיק טובה בעיני, כי אני, כידוע, חסיד אפס מוצרי חלב, ובשר, מדי פעם, ורק כצלי, מומלץ טלה.
אין ספק שהשטות הגדולה ביותר של התזונה המערבית היא דיאטה דלת שומן.
אני לא יודע איך המוח שלכם בנוי, אבל אצלי יש במוח המון כולסטרול, חומצות שומן רויות וגם כאלו שהן חיוניות,
כך שבעיני שמן זית זה ברוך הבא, שמן קוקוס ברוכים הבאים, שמן פשתן, אהלן וסאהלן ושמן המפ יעלה ויבוא. בשביל ההגינות, איזה פרוסת לחם כוסמין מלא בשביל להספיג את השמן שבסלט, כדי לנצל כל טיפה. לפעמים אותה הפרוסה בשביל חמאה. חמאת עיזים נשמעת טובה יותר אך הכי הכי חמאה שוויצרית.
שמרו על עצמכם, איש איש בדרכו.
וזכרו, תפקידו העיקרי של רופא הוא לרשום פתק לבדיקות מעבדה ופתק לחופשת מחלה. הזהרו מהחותמת שלו, כשהיא נוחתת על פתקי מרשמים…

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן