על ויטמין די והסבון

…שבכה מאד, כי דני
לא רוצה בי עוד.

ויטמין דִי ואבי הניקיון- הסבון

אין זו הפעם האחרונה שאני כותב לי להנאתי באתר זה על ויטמין די.
אתם ואני יודעים שזהו "ויטמין שמש", שחלק הארי ממנו נוצר בעקבות המגע בין הכולסטרול בעור שלנו לבין קרני השמש, החלק אולטרה סגול.
יש שמש, יש ויטמין די.
אין שמש- יש רככת, כלומר עצמות עקומות. יש גם בשר "עגל חלב"- הבשר בעקבות שחיטת עגל שקיבל חלב פרה כל הזמן והיה מוגן מאור שמש. ככה משיגים בשר מעולה לקיבתו של הטורף הכי מצוי, וגם מוגן. לא בכל מקום. האדם.
אנחנו יודעים שחסר בויטמין די גורם לדיכאון, וכך יש לנו הרבה מתאבדים בפינלנד. כמה קרני שמש עלובות לכל השנה. בחורף- נאדא.
כולם כבר יודעים שהסרטן בשחורים של ארה"ב וקנדה אגרסיבי ביותר. כי אין להם מספיק ויטמין די.
בקיצור- ויטמין זה נותן את טעם החיים, ולמרבה הצער המחסור שלו באוכלוסיית העולם המערבי היא המגיפה הכי גדולה, עד כי שפעת החזירים הסמיקה.
נתנו לה המון כבוד, לאותה שפעת מסכנונת- כי בה טמונה האפשרות הכלכלית להרוויח.
מויטמין די אי אפשר להיות אפילו מיליונר.

המאמר, שאני מתרגם אותו אוטוטו, הופיע באתר של ד"ר מרקולה, ברנש חביב וחכם, שטוב לי להימנות על ידידיו, בלי שהוא בכלל יודע דבר עלי, או על מקום מגורי בארץ הרחוקה שלנו.

אחד המטופלים שלי היה ילד מאילת, בן 8, שרמת הויטמין שלו הייתה נמוכה מהמינימום הנדרש.
כל יום היה בים. כל יום חזר הביתה ונשטף וקורצף וסובן ע"י אימו. אילת- ים- קרינה- חסר ויטמין? לא ידעתי למה. אבל כרופא סביר- הזלפתי טיפות אל פיו, למען השג רמות משביעות רצון.
מטופל אחר גר לו בצפון הרחוק, בואכה מטולה, לא רחוק משדה התעופה הצפוני. בטח שבדקתי לו רמות ויטמין די, במסגרת המעקב הכללי. אם 100 זה הערך המקסימלי של הויטמין, לבחור בן ה-70 היה 96. לא האמנתי למשמע אוזני. הוא היה חייב לחזור מספר פעמים על המספר כדי שאהיה משוכנע באמיתותו. אימו שלו, ז"ל, אינה רוחצת אותו זה מכבר. הוא לא מבזבז מים במקלחת, ושוטף עצמו במינימום. לא שבע פעמים בשבוע. חבל על כל טיפה.

ולמה כתבתי את כל ההקדמה.. כי המאמר שקבלתי מד"ר מרקולה המם אותי, והוסיף לי עוד פיסת מידע לפסיפס הנחשף אט אט.

אתם שואלים, ובצדק, מה הקשר בין האמא של הילד בן השמונה לאמא שאיננה של האיש המבוגר, או איך זה שמי שמתרחץ יורד לו ויטמין די, שנצבר בסיוע שמשה של אילת?
אז ככה. יש קשר. וזה מחיר החיים המודרניים.
ויטמין די הוא ויטמין הנמס בשמן, כזה שמנוני, והוא בעצם הורמון (כן, הורמון) ממשפחת הסטרואידים. כאשר הקרינה האולטרה סגולה מסוג בי מכה בכולסטרול המצוי בעור (ולעור יש כמה שכבות), היא יוצרת את ויטמין די 3, שהוא הויטמין שאנחנו נותנים לתינוקות, ולכל בני משפחתנו.
כיוון שהויטמין שנוצר נמצא בעור, ולא בכל מקום יש כלי דם, כמה זמן לוקח לויטמין לנדוד עד סמוך לכלי הדם ולחדור לתוך מחזור הדם?
כשקראתי את משך הזמן הדרוש למרבית הויטמין להספג, הייתי המום.
יומיים! 48 שעות!
ואם אתם מתקלחים בשובכם מהים, או מטיול ארוך בטבע, ועוד עם סבון איכותי, ועוד כמה דקות, הלך הרבה מהויטמין שיצרתם, בצנרת, בדרכו אל הים או לאגם צובר שפכים.
אין ספק שאי התקלחות במשך יומיים הייתה שומרת על הרבה מהויטמין ברשותכם ולא ברשות הרבים.
למעשה, אין צורך לסבן את כל הגוף כדי להשיג ניקיון סביר. סיבון בתי שחי, מפשעות, אזור סיום מערכת העיכול (מאחור) וכפות הרגליים הם די והותר.

בעצם מה אנחנו יודעים על יצור ויטמין די באדם?
המחקרים נערכו לפני הרבה שנים, והעור שהוסר לצרכי בדיקת מעבדה היה עור ששכבת השעוה הנמצאת עליו הוסרה לפני הביופסיה. כי לפני הניתוח צריך לנקות את העור שיוסר, כדי למנוע זיהום.
והנה בא ד"ר קאנל ומתחיל לדווח כי ויטמין די נוצר בחלקו (הגדול?) דווקא בשעווה שהעור מפריש לשימון העור לצרכי הגנתו. וכך מסבירים את העובדה כי רמות ויטמין די בגולשים בגלי הוואי נמוכה מזו של המצילים שעל החוף, שעורם מקבל שמש דומה אך אינם חוטפים גלים, המסירים את שעוותם, שלא לדבר על קרם השיזוף.
וזה מה שנמצא בחיות, במחקר במעבדה. ויטמין די שלהם נוצר בשעווה שעל עורם וזו המכסה את נוצות העופות.
אגב, השעווה אותה מסירים מצמר של כבשים, הלנולין, המשמש גם למשחות שונות, הוא חומר הגלם ממנו מפיקים את ויטמין די, אותו אנו מקבלים בצורת טיפות.

המסקנה המתבקשת היא לא להשתמש בסבון בצורה גורפת, בטח לא בתינוקות ובילדים. בהם מומלץ לשטוף את העור במים. להשתמש בסבון רק באזור המפשעה והתוסיק.
לגבי המבוגרים- לסבן את המקומות, שציינו קודם לכן.
נא לשמור על השעווה, כדי שתשמור עלינו ותאפשר ייצור בריא של ויטמין די.
ראשית- בל נזיק לעצמנו. אפילו לשעוה שגופינו מפריש יש חשיבות לבריאותנו.
איזה אלוהים חכם יש לנו.

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן