קצת על ויטמין B12.

אינטואיטיבית לא אהבתי את ויטמין בי-12 המצוי בחנויות בישראל. בגלל שהוא רשום כציאנוקובלאמין.. ואני חושש מכול ציאנו, שהוא כזה ציאניד, שמצוי בגלעיני מישמש ותפוח עץ ושקדים מרים ועוד. הרומאים כרתו את כול עצי השקד המר, כאן, בארצנו, שנקראה ע"י הכובשים עם העורלה :פלשתינה. זה היה לפני 2000 שנה.
כך שנותרו לנו כאן רק שקדים מתוקים.
למען האמת, הציאניד והבנזאלדהיד שבגלעינים הללו הם אחת הדרכים החכמות לטיפול בסרטן אבל בנושא ארחיב בספר
"אונקולוגיה: המתה בחסות החוק".
האינטואיציה שלי הייתה נכונה. תחושת הבטן שציאנוקובלאמין (הוא ויטמין בי 12) הוא רע. רעיל. ממש לא בריא.
אגב, לא אציין ממה מכינים אותו, כי זה רק יעשה בחילה, אפילו אצל אניני הטעם. בגלל ההכנה שלו מאותו חומר הגלם, מחיר הכנתו הוא מאד מאד זול. המחיר לצרכן אינו משקף את מחיר היצור. משהו חייב לעשות הון מסוים.
כצעד מונע התחלתי להזמין לעצמי ויטמין בי 12 מארה"ב של אמריקה, כי הוא היה מרוכז יותר וגם כולל מתיל ולא ציאנו, ושמו המלא בישראל מתילקובלאמין. (http://www.vitacost.com/Natural-Factors-B-12-Methylcobamin)
אותו הציאנוקובלאמין, בתנאי מעבדה, מבטל את פעילות הויטמין האורגינלי בתאים ואפילו גורם לתאים למות בגלל חוסר מתיונין. אל תשאלו אותי איך, כי התעצלתי לחקור בנושא. בבית יש 30 מעלות, ואז המוח חושב בעצלנות. למה אני לא אוהב מזגנים, בגלל חלקם גורמים לבעיות בדרכי נשימה. מחלת לגיונרים, למשל. עדיף ונטילטור. גג מרים אבק שעל הרצפה.
למה חסר לנו ויטמין בי 12?
גם בגלל החסר בתזונה.
גם בגלל הזדקנות הקיבה, גם הזדקנות אוטואימונית, וגם בגלל האנטיביוטיקה שהרסה לנו את החיידקים שהיו מסוגלים ליצור את הויטמין. אם בא לכם לנסות להיות עצמאיים מבחינת הויטמין הזה, חפשו לעצמכם את Lactobacillus reuteri בבתי טבע.
מקורות אחרים לויטמין בי 12 הם כלורלה, ספירולינה. משהו סיפר לי שויטמין זה נמצא גם בשמרי בירה, אך בגלל החום המשכתי להתעצל.
שבת שלום.

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן