דני מבהיר את מה שלא נהיר לתוצרי משרד הבריאות

פעם היו אלו באי כוחו של הנתבעים בבית המשפט, בדיון על רשלנות רפואית, שטענו שאני דוחף את האף שלי לנושאים לא לי. הרי אתה לא מומחה לאונקולוגיה למשל, או לאורטופדיה, או לתת מקצוע רפואי אחר. השופטים לא כל כך התרשמו מהטיעון והתרכזו במילים שלי שנרשמו בחוות הדעת. אחר כך צפצוף דומה נשמע מפי התובעת של משרד הבריאות, שנסתה להדגיש באוזני חבר השופטים, עו"ד מטעם משרד המשפטים, ושני רופאים. היאך אני מעז לדבר על נושאים שאינם בתחום התמחותי, כאילו ההתמחות או האי התמחות היא מקור ההבנה ורשות פתיחת הפה בנושא מסויים.

נכון שבמדינת חוק נחוצים סדר ונהלים, אך לפעמים מוטב להקשיב גם לתוכן ולתבונה אפשרית ולא רק להביט באישור המומחיות שנרכשה מטעם משרד זה או אחר.
כאילו רק אונקולוג מבין באונקולוגיה ומומחה לסוכרת הוא הסמכות היחידה שמבינה בנושא של הרבה גלוקוז שמסתובב בדם ואברהם קדוש, מקרית אתא,גמלאי חברת החשמל, שהיה גרפיקאי של החברה, לא מבין כלום במחלת הסכרת ובמחלות ממאירות. הצחקתם אותי.

אז הנה מכתב ששלח לי דני. דני הוא מיוקנעם. ולמען האמת, לאחר שהוא הוכיח שהוא יודע טיפול רפואי מהו על פי ההצלחה הרפואית שלו, תוך טיפול בעצמו, ולא חשוב כלל מי המנחה שלו, אני מעניק לו תעודה ללא אישור משרד הבריאות לטפל בכל חולי משמר העמק והזורע ויוקנעם וסולתם גם, הסובלים מתשישות בריאותית זהה, שנגרמה בעקבות מגע כרוני וממושך עם בעלי רישיונות בתחומי הרפואה השונים.

והנה מכתבו:

ד"ר אבני ערב טוב,
בתאריך ה-12/11/13 ביקרנו אצלך לטובת אבחון וייעוץ לגבי תזונה, בעיקר עקב מחלת הסכרת אצלי וסרטן השד בו לקתה א., זוגתי.
למרות שביקשת ממני לכתוב לך דיווח חודש אחרי פגישתנו, מטעמים סקפטיים החלטתי להמתין עם זה קצת יותר ואני כותב לך כעת לאחר חצי שנה.
קצת היסטוריה לגביי:
מחלת הסוכרת התגלתה אצלי לפני 16 שנה, בגיל 28, בבדיקות מקיפות (ערך הגלוקוז היה אז 128) מאז אני נמצא במעקב אצל רופא המשפחה, דיאטניות, אחיות, רופא המומחה לסוכרת ועוד..
מצבי לפני הפגישה איתך היה גרוע מאוד מבחינת המחלה.
התחלתי לקבל תרופות שעלו בהדרגה ברמת החוזק שלהן להורדת הסוכר + התחלתי לקבל סטטינים להורדת הכולסטרול, ערכי הגלוקוז שלי היו מעל 280, המוגלובין A1C הגיע עד 8.8, טריגליצירידים 304, כולסטרול כללי 234, כולסטרול טוב 38 וכולסטרול רע 170 המשקל שלי היה 81 ק"ג ולא הצלחתי להוריד אותו בחמש השנים האחרונות. כמוכן הראייה שלי החלה להיטשטש בעיקר בלילה וסבלתי מעייפות כרונית. לאור המצב הנ"ל רופא המשפחה שלי המליץ לי על תחילת טיפול באינסולין.
המזל שלי שהגעתי אליך לפני כן!
לאחר הביקור אצלך וקבלת הוראות מפורשות לתזונה (בעיקר מה לא לאכול), שינוי אורח חיים, ויטמינים, שמן דגים ושמן קוקוס ומגנזיום יצאתי לדרך עם הרגשה שהפעם (בניגוד לדיאטניות או רופאים שונים שפגשתי לאורך הדרך) הולך להיות משהו שונה. הורדנו את מוצרי החלב בבית ברמה טוטאלית, הפסקתי לקחת סטטינים, העליתי את נפח הפעילות הגופנית (אפילו נרשמתי לקבוצת טאי צ`י – בהמלצתך) והשינוי לא איחר לבוא.
כבר בשבוע הראשון הסוכר והמשקל החלו לרדת בצורה מפתיעה וקצת מפחידה (חששתי שלאור הירידה המהירה שוב אתאכזב ולאחר תקופה קצרה הכל יחזור לקדמותו) והמשיך להתייצב על ערכים מדהימים לאורך החצי שנה האחרונה. לפני כשבוע ביצעתי שוב בדיקות מקיפות ולהלן התוצאות: ערכי הגלוקוז 120 (פחות ממה שהיה לי לפני 16 שנה!!) , המוגלובין A1C ירד ל-6.3, טריגליצירידים 131, כולסטרול כללי 196, כולסטרול טוב 43 וכולסטרול רע 154 (אפילו שהפסקתי עם הסטטינים) המשקל שלי הוא 73.5 ק"ג כבר מעל 4 חודשים!!
קשה לי להבין עדיין ששינוי בתזונה בלבד (ועוד קצת באורח חיים) יכול לחולל שינוי קיצוני שכזה, אפילו רופא המשפחה שלי לא האמין לתוצאות!! גם בדיקת הראיה שלי יצאה טובה מאוד.
קשה לי להבין עוד יותר מה קורה במערכת הבריאות.
למה כל כך הרבה אנשים, מומחים והדיוטות, לא רואים את מה שנכון וממשיכים לצרוך (בשר, חלב…) להכניס לפיהם "תרופות" שאינן מרפאות, מגיעים לטיפולים כמו דיאליזה ואח"כ המשפחה מתאמת מיקום חלקת קבר…

תמשיך להפיץ את תורתך – מה שאתה עושה הוא חשוב מאוד, אני אחת ההוכחות המעשיות לכך!!

תודה רבה רבה,
דני ג., יוקנעם

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן