מלה או שתיים על הסטטינים…

גב` ל. לא הייתה המטופלת שלי. היא רק באה למפגש כדי לתכנן דרך בה נוכל להפיץ קצת את בשורת האביב הרפואי הבא עלינו לטובה, אביב שישחרר את הנאנק תחת מגפי יצרניות כימיקלים שמישהו נתן להם את השם המטעה "תרופות". חומר שאינו חסר בגוף וגם אינו מרפא מחלה אינו ראוי להיקרא "תרופה".

כן. היתה לה לגב` ל. התקלות עם הסטטינים. קראתי על תופעת לוואי שכזו, אך לא שמעתי אותה מאף מטופל שלי. אולי כי לא באים אלי רבים. רוב בולעי הסטטינים הולכים הלוך ושוב לרופא המטפל, רופא המשפחה או מומחה לשומנים.

היי ד"ר אבני

הנה הסיפור האישי שלי : מאחר והבדיקות הראו על כולסטרול גבוה 181 קיבלתי סטטינים וחייתי חיי שיגרה.
ערב אחד הגעתי לביתי ופתאום לא זיהיתי איפה אני נמצאת. הייתי מבולבלת ומבוהלת. תופעה שכזו מעולם לא הכרתי. תיארתי לעצמי שמשהו קרה למוח שלי. מיד פניתי לחדר מיון, ושם נמדד לי לחץ דם של 180/130. בחיים לא היה לי כזה לחץ דם, שם היו משוכנעים שזה ארוע מוחי.
נבדקתי ב CT ולמזלי הכל היה בסדר. הרופאים לא ידעו מה קרה לי ומהיכן הגיעה התופעה הזאת של בילבול וחוסר התמצאות . בעודי מאושפזת במחלקה הנוירולוגית נשלח אלי הסרטון שלך בו אתה מתאר את תופעות הלוואי של הסטטינים ולפתע הבנתי מהיכן הגיעה התופעה המפחידה הזאת של חוסר זיהוי והתמצאות במרחב שכל כך מוכרת ביום יום.
לאחר אישפוז של 5 ימים חזרתי הביתה. הפסקתי מיד לקחת סטטינים ואני מטפלת היום בכולסטרול בעזרת תזונה ותוסף מזון להורדת כולסטרול.
זה הסיפור בקצרה

בברכה

ל.

כרופא נותרה לי שאלה אחת. מי האידיוט שנתן לגב` ל. סטטינים כשרמת הכולסטרול שלה הייתה רק 181!!!

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן