משהו משהו. גם ראומטי וגם אוטואימוני.

אני מעתיק ומדביק את המכתב ששלח לי ברנש בר מזל, ששמע ממי ששמע ונבהל ממה ששמע ואז שמע ממי ששמע ועשה כדבריו.. וכעת הכול היסטוריה. את ההגיג שעורר בי מכתבו ארשום בפרק הגיגים.
שם ארחיב בנושא.

וזה מכתבו:

לדר" אבני שלום רב.
אני מקוה שמכתבי יסייע לכמה שיותר אנשים או לפחות יעלה את רמת בריאותם.
סבלתי תקופה ארוכה מדלקת פרקים במפרקי הידיים. ההתקפות היו חריפות ביותר ונמשכו מספר ימים בהם לא הייתי מסוגל להניע את האצבע הפגועה. הבעיה החריפה עם הזמן, כי מיד כשהיתה הדלקת חולפת או מתמתנת באצבע אחת, היא היתה מופיעה באצבע אחרת וכך הכאב נדד, וממש סבלתי כי גם לשרוך את שרוכי הנעליים היה מבצע כואב ביותר.
רופא מומחה אמר לי שזו מחלה אוטואימונית ואין לה תרופה, והדבר היחיד שהראומטולוגים עושים, זה לתת תרופות חזקות שמדכאות את התהליך הדלקתי.
המומחה אמר לי שחובה עלי לבדוק באופן סדיר את תפקודי הכבד ולהביא אליו את התוצאות.
מסקנתי היתה שכדורים אלה מזיקים ויכולים ללגרום נזק לכבד ובסופו של דבר לא ירפאו את המחלה כי הרופא המומחה למחלות מפרקים אמר בברור שאני צריך ליטול את הכדורים באופן קבוע.
מובן שבצאתי ממרפאתו, השלכתי את המרשם לפח.
בפגישה אקראית עם חבר ששאל לשלומי, סיפרתי לו על הבעייה.
תגובתו היתה "לך לבית טבע ותקנה כורכומול, שזה תמצית של צמח הכורכום, שממנו עושים את התבלין, וחכה לתוצאות". טסתי לבית טבע והתברר שיש כורכום גם בנוזל וגם בכדורים. הנוזל נספג יותר טוב.
התחלתי עם הנוזל ותוך מספר ימים הבעייה כאילו חלפה מאליה. זה למעלה משנתיים שאין לי התקפי דלקת מפרקים, ורק לעיתים אני חש בכאב עמום באחד מפרקי היד שנעלם תוך מספר שעות וזהו.
ההשפעה של תכשיר פשוט זה היתה ממש דרמטית, וכמובן שאני מתמיד לקחת כורכום כל יום כי במשך הזמן למדתי גם על תכונותיו הרב מערכתיות בגוף כך שהוא מומלץ מאד לצריכה קבועה גם לאלה שאין להם בעיה כלשהיא במפרקים. אני אסיר תודה לתכשיר פשוט ומדהים זה, וכמובן ממליץ עליו בחום.

זה מה שהבחור כתב.
הקשיבו היטב. עשו מעקף. אל תפנו לראומטולוג. שמרו אותו לסוף. לסוף. רק אחרי שהכורכום ונטורופאת והומיאופט ואוסטיאופט ינסו לסייע.
בעברית פשוטה- ראומטולוג כמו הדרמטולוג הם פיונים מיותרים לחלוטין. כמעט תמיד. כמעט זה בשביל לא להיות בוטה ולומר שכולם שווים לתחת.
אבל יש תחת שהוא משהו משהו, יאמרו ההוא או ההיא..
נכון. אבל אלו שציינתי הם לא התחת ההוא, המשהו משהו.
הם למעשה רק קוץ בתחת, כי לאבד כבד זה לא הגיוני בגלל כאב ראומטי.

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן