רפואת המחר…אלכס סטרניק

המכתב של אלכס נרשם כתגובה לדברי מישהי. מה היא כתבה לא ראיתי.
בלי לשאול את אלכס, והוא בטח לא יביע התנגדות נמרצת, הכנסתי את מכתבו לקובץ המכתבים שלי.
אין ספק שיש מדע ויש חוקים ויש שינויים. אך לומר כי רפואה היא מדע היא בדיחה הכי טובה שפגשתי בכל ימי חיי.
בקיצור- רפואה אינה מדע. אולי קצת אומנות. בחלקה ביזיון אנושי קטלני.
הרפואה כולה בנויה משני מאורות
המאור הגדול, הנפלא, הכולל "רפואת האינסטלציה", הכירורגיות למיניהן, ההשתלות, הטיפול הנמרץ. הן רצות קדימה עם ציוד הכי מתקדם.
המאור הקטן, שתרומתו זעירה לבריאות האדם, וזו רפואת הכימיקלים למיניהם, שכמעט מעולם ולעולם לא מביאים הבראה, החלמה. הנזקים נקראים תופעות לוואי, וכוללים את המוות.

Alex‎‏ כתב/ה: "‏הבעיה נעוצה בדבקות שלנו ב"מדע" כאמת אבסולוטית אחת.
מה שלא מדעי איננו נכון. אך מהו מדע? דבר שמפריך את עצמו מעת לעת, מחקר שמפריך את המחקר הקודם, זה לא מדע.
"מדע הרפואה" מתעלם מהמקרים הפרטיים הלא סטטיסטיים של אנשים שריפאו את עצמם או מה שנקרא ע"י הכלכלן הלבנוני נאסים ניקולאס טאלב "ברבור שחור חיובי"….מדע הרפואה כפוף לאינטרסים כספיים גרידא. המדע הוא "הגיוני" ולאותו "ההגיון" יש נוחות, יש תורת ממוצעים, יש חוק עדר ואין חשיבה מחוץ לקופסא, אין אינטואיציה, יש קיבולת מוגבלת.
אדם יכול לרפא את עצמו, הרופאים לא יודעים הכל למרות שלמדו המון שנים. "חכמת גוף" אינה הגיונית בעיני הרופאים. אדם יכול לשרוד מחנות ריכוז עם גישה חיובית לחיים והומור ובלי שנאה לאלו שפגעו בו (ויקטור פרנקל, עליזה זומר), אדם לא יכול לחיות בלי מים ואוכל ….כל אלו לא היגיוניים כי לא הוכחו ע"י הכלי האבסולוטי, הדתי והבולשביקי שלעתים שנקרא מדע….אבל הנה המון סיפורים אישיים וסיפורי ריפוי של אלו ש צ-חקו על ההגיון, על החוקים ועל החברה ובזכות זה הם חיים. זה עדיין לא מובהק סטטיסטית ואולי גם לא יהיה לעולם אבל יש לזה השפעה אדירה על גישתנו לחיים ועל הבחירה שלנו לזנוח את המדע וההגיון ולחפש את התשובות ב"חכמת הגוף". חכמת הגוף היא זו שיצרה את ה"מחלה" ולכן גם יכולה לרפא אותה, ורק היא.
אם היפוקרטס והרמב"ם היו חיים היום הם היו נחשבים כרופאי אליל ע"י הממסד הרפואי (אותו היפוקרטס שנרשםבשבועתו "ראשית אל תזיק"). אני חושב שגם ויקטור פרנקל מחבר "האדם מחפש משמעות" -שיטותיו לא מוצאות מקום עדיין בפסיכיאטריה והפסיכולוגיה המערבית. ככל שאנשים ילמדו לצ-חוק ולצאת מן החוק כך ייטיבו עם בריאותם. אמרו שלום לאונה השמאלית שלכם, שלום להגיון.
מצרף פה מאמר של חברי דר יואב בן דב "האם המדע מזיק לבריאות" http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4036469,00.html‏"

בחור חמוד אלבס.
כדאי שהרופאים מחלקי הכמוסות יבינו.

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן