סיפורו האישי של מהנדס מכונות

מה שיפה ברחוב כלשהו, בארץ כלשהי, באינטרנט, שאתם פוגשים שם אנשים, שבחיים (קרוב לוודאי) לא הייתם פוגשים אם לא הייתם שם.
וכך פגשתי את מקס פגרם. פגשתי אותו ללא ידיעתו. זה קורה רק באינטרנט.
היום הוא מהנדס מכונות בארה"ב.
סקרן חולני.
כבר כשהיה בגיל 4 ואחר כך בן 15, הוא חטף מכת חום. השמש הפכה בעיני אימו לבעיה העלולה לגרום בעיות לבנה. וכך הוא יצא מהבית עם קסדת שמש, שרוולים ארוכים וקרום הגנה מפני התקפה. של הקרניים. של השמש.
בשנת 1975 הוא התחתן עם טכנאית בשטח רפואי. היא העלתה את מקדם ההגנה של הקרם אותו הוא מרח. הגנה מטעם האם והאישה חזקה מכל קרן שמש.
כעבור 4 שנים החלו בעיות גב. כאבים. קרוב לוודאי לא קשורים לסקס. קרוב לוודאי שלא היה סקס בשמש. בטח לא ללא קרם הגנה.
הרופא נתן לו איבוברופן, כי הוא לא חשד בפתולוגיה ממשית. וכך זה נמשך שבע שנים. אזרח אמריקאי אינו כמו הישראלי, שדורש מיד MRI. בשנת 1986 הוא נשלח לצילום עמוד שדרה. הפשוט. זה הניתן בנגב הצפוני בכל יום ראשון לנשים ממוצא מרוקאי שביום חמישי שבו מהשוק עם המון סלים כבדים, כדי להאכיל את השבט ביום שישי כולל שבת.
הצוות הרפואי שבחן את הצילומים היה מודאג אבל ללא כל הצעה טיפולית מיוחדת. הרופא בקש סליחה כי קודם הוא לא האמין למהנדס הצעיר.
שש שנים נוספות חלפו ואז בשנת 1992, כשהוא סובל גם בגב העליון. כאבים ונימול בשתי הידיים. אז נעשתה הבדיקה.
הנוירוכירורג קבע שעוד לא ראה עמוד שדרה פגום כל כך. הוא שם על צווארו צווארון אורטופדי. אותו מומחה קבע כי עמוד השדרה שלו נראה כמו של זקן בן 60. אז הוא היה רק בן 41.
שש שנים מאוחר יותר נעשה MRI. הממצאים היו קשים. פריצת דיסק. ניתוח חובה. בחוליות המותניות. פריצות דיסקים צוואריים היתה בהמתנה לניתוח הבא, אחרי ההחלמה המותנית.
בעקבות חיפושים אינטרנטיים התשובה שנמצאה- מינרלים. מכול הסוגים. מתוך תקווה לבטל את הניתוח הבא.
בסתו 2004 נפלה העין על מאמר- רככת בילדי עיר. ויטמין D. שמש.
הרופאים דאז אמרו שאלפיים יחידות ליום הם הכי הרבה שאדם יכול לקחת. ואז נמצא מאמר של חולה טרשת נפוצה שהעיז ולקח 4000 יחידות ביום לאחר שהוא קרא כי אדם בקו המשווה, בחסות השמש, יכול ליצר בין 10,000 ל 25,000 יחידות ביום. ייצור עצמי. כאמור הוא לקח 4000 יחידות ולא מת. מצבו אפילו השתפר.
המהנדס העז. הוא החל לקחת כמות קטנה ועלה בהדרגה ל 4000 יחידות ליום. חלה הטבה מיידית. כבר למחרת, למרות שהצטנן, הוא לא התקרר, כרגיל.
למען האמת, הכאבים חלפו באיטיות. חודשים. מה שכן- הגובה שלו גדל. לא בהמון, אבל ללא ספק, מצב הצטמקות החוליות פסק. המתח בשרירים פחת. וכך הוא התארך.
לסיכום- המהנדס לא נזקק לכל ניתוח נוסף.
לדעתו, ואני מסכים איתו, המון מקרים של כאבי גב עלולים לנבוע מחסר ויטמין D.

זהו. נהניתי מהסיפור ולכן העברתי אותו לאתר שלי.

עשו בדיקת דם ותתחילו לקחת ויטמין D, אם נחוץ.

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן