בחור צעיר עם בעיית כיב ותהיות

דר' אריה אבני שלום,

שמי ד. ואני בן 24, מתגורר בחולון, בריא באופן כללי.

לאחרונה נחשפתי למייל אשר הועבר אלי ברשת, הקורא להפסיק לשתות חלב פרה באופן מיידי וכי הוא מזיק לבריאות.

תמיד הייתה לי זיקה מיוחדת לתזונה נכונה, בריאות הגוף וכושר גופני. (בעברי בשנות שירותי הצבאי אף התעסקתי רבות בפיתוח גוף ובמשך כשנתיים אף שמרתי על תזונה מדוקדקת ותפריט מסודר. קראתי מאמרים , ספרים ונהייתי ממש "מכור" לבריאות גופי ופיתוח שריריי).

כל מסכת הבריאות הזו הופסקה כרעם ביום בהיר, ברגע שבו החלו לתקוף אותי ללא הרף כאבי בטן חוזרים ונשנים בחלק העליון של הקיבה (לאחר מכן גיליתי שהוא קרוי "תריסריון"). הכאבים לא חדלו עד שהפכו לבלתי נסבלים, הגעתי למצב שלא יכולתי לתפקד, התחושה הייתה כחור, סכין או שריפה בלתי פוסקת בחלקה העליון של הקיבה. תחילה אושפזתי לתקופה של כשבוע ובתום התקופה, הרופאים אבחנו בבטני פצע \ כיב בתריסריון שנגרם (על פי דעתם) מחיידק הקרוי "אליקובקטור פילורי". את החיידק ניסיתי לחסל במשך כשנה!! על ידי טיפולים תרופתיים ללא הצלחה.. בביקורים בלתי פוסקים במרפאות הצבאיות, עברתי מספר מומחי גסטרו (צבאיים ופרטיים), ביצעתי 3 פעמים הליך גסטרוסקופיה. ו- 3 פעמים עברתי טיפולי אנטיביוטיקה חזקים עד שלאחר הפעם השלישית! (בכל "סיבוב" אנטיביוטיקה צרכתי כ10-20 כדורים שונים ליום במשך שבועיים), הבדיקה לזיהוי החיידק יצאה סוף סוף שלילית. מיותר לציין שבכל התקופה הזו , בפעילות גופנית חדלתי לעסוק, את ניפוח השרירים זנחתי ולמעשה בעל כורחי "יצאתי" מעולם התזונה והספורט כשאני בריא להגדרת הרופאים ונטול חיידקי בטן מיותרים ופצעי קיבה. בכל התקופה הזו הייתי לא חשבתי לרגע לטפל בבעייתי בצורה הומיאופתית, גילוי החיידק בבטני נתן לי תחושה כי הרופאים יודעים מה הם עושים וכי הרפואה המודרנית הגיעה לשלב שיודעת היא כיצד נוצר האולקוס הידוע לשמצה וכיצד לטפל בו.

הופתעתי לגלות כי גם אתה עברת מקרה דומה בבטנך וזה אף היה התמריץ שהביא אותך להתמחות בתחום. מאז תופעה זו איננה חזרה בסדר גודל שבו הופיעה בעבר, כאבי בטן מופיעים בעיקר בתקופות לחץ, מבחנים ולחצים נפשיים אחרים, אני יודע לזהות את הכאב המסוים הזה בקלות עוד לפני שהוא מגיע, כאבי הרעב והשובע שחומצות הקיבה גורמות לי קלים לזיהוי וכדורים נוגדי חמצון מסוג "לוסק" תמיד איתי בתיק כבר 4 שנים ג'אסט אינ קייס.

יש לציין כי במהלך כל הסאגה הזו, ביצעתי גם כן בדיקת רגישות ללקטוז, התוצאה הייתה קיצונית, אני רגיש ברמה הגבוהה ביותר! תמיד ידעתי זו , תמיד הרגשתי את הבטן מתהפכת לאחר כוס נס קפה. אף בתור ילד, שקית שוקו בדרך לבית הספר הייתה מסלול בטוח לשירותים עוד לפני הפסקת 10. אף פעם לא ייחסתי לזה חשיבות וכמו שאר הדברים בחיינו, אנו למדים לקבל אותם. כיום הנני בריא באופן כללי וחש בטוב, משתדל לשמור על תזונה נכונה תמיד גם לא בתקופות של פעילות גופנית קבועה.

עד פה הרקע הרפואי שלי.

בעקבות המייל שקיבלתי בנושא התחלתי לקרוא ולקרוא ולקרוא. באופן מוחלט שמך עולה כמעט בכל חיפוש הקשור בחלב פרה והשפעותיו השליליות על גוף האדם, סרטונים, מאמרים, תגובות ו2 ספרים בנושא ממלאים את שורות חיפוש הגוגל באופן דיי מופלא יש לציין. (כמובן שהנך יודע זאת לבטח).

לאחר קריאת הספר שלך "עזוב ת'עטינים שלי" החלטתי בצורה דיי חריגה , לנטוש את כלל מוצרי החלב לפי המלצותיך ולעבור לשתיית ואכילת מוצרי סויה.

אני לא יודע למה, אבל צורת כתיבתך והקיצוניות שבדעותיך, שכנעו אותי כמעט באופן מלא באמינותך ובכך שיש להוריד באופן מיידי את מוצרי חלב הפרה מן המדפים.

כשבועיים+ שאינני נגעתי במוצרי חלב פרה (לא גבינות, לא חלב, ולמזלי כי חורף, אף לא גלידות חלביות!) התחלתי לשתות על בסיס יומי חלב סויה בקפה ועם הקורנפלקס.

מעדני חלב סויה וגבינת טופו נכנסו לתפריט היומי שלי והאמת? אני מרגיש עם זה מצוין ואף ההתרוממות הנפשית מזה שאני עושה משהו עבור הבריאות שלי , היא בעצמה שעושה את השינוי.

אך עם כל דבר טוב, גם באות התגובות השליליות, בעודי מעביר את הבשורה הכמעט משיחית הזו לכלל חבריי ומשפחתי, התחלתי לקבל פידבקים חיובים פחות על הסויה.

הותקלתי בשאלות , ובעובדות שלצערי לא ידעתי איך להתמודד איתן. למעשה יש לומר שלא בדקתי לרגע את ההשפעות השליליות של הסויה. רק לאחר ששמעתי מאנשים מסוימים על השפעות אלו, החלטתי לקרוא קצת בכיוון השני. (תוך כדי שאינני מפסיק את צריכת חלב הסויה).. ולהפתעתי, גיליתי מאמרים וכתבות על השפעותיו השליליות של חלב סויה. ישנם אתרי מידע באינטרנט אשר הוקמו למען הפצת הבשורה כי חלב סויה איננו בריא כפי שחשבנו.

תבין, אף פעם לא הייתי תומך קונספירציות גדול, אך כאדם שאוהב ללמוד ולחקור ולרוב פרסומות חייכניות (כגון מועצת החלב) אף פעם לא מיהרו לשבות אותי בקסמן.. אני נמצא כרגע במצב שבו אני , האמת, אובד עצות ומלא בשאלות.

§ מי נגד מי? מי צודק? איך זה שעולם שלם פועל לקידום מוצרי חלב הפרה, משביח את איכותם? נותן אותם לילדים ומדגיש אותם כחלק מהתזונה היומית?

§ הכיצד הנך מקבל את העובדה שדעותייך כה נוגדות את דעת הכלל העולמית והאנושית?

§ איך בדיוק ניתן במדינה חופשית "להוריד" ספר מהמדפים רק על בסיס דעותיו הקיצוניות? (יש אינספור דוגמאות לספרים קיצוניים ומתריסים ברמות הרבה יותר גבוהות מנושא החלב שנמצאים על מדפי כל חנויות הספרים) הכיצד לא נלחמת בהורדת הספר? ואיך בצורה טכנית זה ניתן להעשות כאשר עומדת מאחוריך חברת הוצאה לאור שהשקיעה בספר?

§ כיצד אוכל להמשיך לאכול מוצרי חלב סויה כתחליף לחלב פרה כאשר קיימים ברשת מדעים מאוד עוינים על הסויה?

§ קו ההיגיון הכללי של הספר שלך אמור להצביע על כך שגם חלב עזים איננו חלב הראוי לשתיית אדם, למרות שאזכורים רבים לחלב עזים לא מופיעים כמעט בשום מקום שבו פרסמת. האם חלב עזים גם הוא בעל אותן תכונות שליליות כמו חלב הפרה? (יש לציין כי נמנעתי גם מחלב עיזים במהלך השבועיים האחרונים).

§ האם בחלב אורז או שקדים שוכנות איכויות אשר עדיפות על חלב הסויה?

§ לפי הבנתי, הגורם הרע ביותר בחלב הפרה הוא החלבון המצוי בו, לא שמחתי להיזכר בשנה ויותר במהלך תקופת אימוני הגוף שלי לפני כמספר שנים, שבה צרכתי באופן יום יומי אבקות חלבון גבינה מרוכזות כחלק מהתפריט היומי, כמויות גדולות של קוטג', חלב רגיל ושאר מוצרי גבינה אשר הכילו מוצרי חלבונים מלאים. האם האבקות המרוכזות ייתכן והביאו למצבי הבריאותי שכלל את הפצע בתריסריון? (או שמא האשמה מוטלת באופן מלא על חיידק ה"אליקובקטור פילורי"?) אני חושב שוב ושוב איך פספסתי את ההזדמנות לנסות טיפול הומיאופתי לבעייתי לפני נטילת מאות כדורים אנטיביוטיים וכימיקלים במצטבר בשנה אחת ולבטח רוע ההשפעות שנגרמו לגופי מכך לטווח הארוך.

אשמח לשמוע התייחסות לאתר הבא שמצאתי ברשת המתריע בפני סויה ומפרט באופן מלא על כלל מגרעותיה, יש לציין כי האדם המפרסם נמצא אמין ורציני על פי לא מעט תגובות שמצאתי ברשת לגביו. http://www.soya.co.il/ ואינו שרלטן לדע

אהבתם את המאמר? שתפו לחברים

דילוג לתוכן